Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


onsdag 25. januar 2017

Fullmåne og skøytetur i januar


Fullmånekvelden i Januar falt på en torsdag. Etter skøytekveld og tur med jobben til Kolsjø denne kvelden, MÅTTE jeg bare på hytta dagen etter og utnytte både måneskinnet og den fantastisk blanke og glatte skøyteisen.



Det var såvidt skiføre ned Råbakk, så turen ned med pulk gikk lett. Ved Sandoren ble skia bytta ut med skøyter og så bare det over isen med pulken.

Mens hytta fikk varmen i seg, bar det ut på isen igjen. Bare å nyte skogens ro, isen og sola før den gikk ned.




På ettermiddagen hadde jeg avtalt besøk av ei venninne og tidligere kollega. I blåtimen gikk jeg oppover for å møte henne. Kjempekoselig med besøk! Vi kosa oss med skikkelig elgbiff-middag.



Da månen kom opp over åsen, fant vi fram hodelyktene og tok på oss skøytene. Utrolig fint! Måneskinnet speila seg i isen og vi hadde et helt vann å boltre oss på! Perfekt temperatur var det også, med bare noen få kuldegrader, så vi frøys ikke. 


Det ble mange runder og mye skravling på isen før vi gikk inn for kvelden. Vi overnatta til lørdag. Det ble sein frokost før vi tok skia fatt opp til parkeringa igjen. Veldig fornøyd med å brukt både ski og skøyter på samme turen!

Takk for turen, selskapet, opplevelsen og måneskinnet!


Gry K

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails