Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


mandag 26. desember 2016

Romjulsdager, nyttårsfeiring og skøyteis på Sandoren


For første gang i hyttelivet mitt har jeg gått på skøyter på Sandoren! Har "drømt" om det lenge. 



Vi har både vært på romjulstur og hatt vår første nyttårsaften på hytta. Med mildvær et par dager før det igjen frøs på, ble isen helt fantastisk.


Vi gikk på beina nedover Råbakk, hardt og glatt var det, så brodder var et must. Vi hadde også truger med for sikkerhets skyld. Med hver vår pulk går det lett og greit å få med seg mat og klær. 


Synes det er fint å ikke ha vei frem vinterstid for da blir dette en del av hytteopplevelsen og man føler at man er mer på tur. 


Vi har for en uke siden stått på skøyter på Ertstjern, et vann nede i bygda så vi var nokså sikre på at det var trygg is på Sandoren også. Vi borra og det var nesten 40 cm! 


Ingen skøytebane kan måle seg med naturens egne islagte vann synes jeg. Ekstra stas var det å kunne gå på vannet som vi har så mye glede av hele året. 



Nyttårsaften pynta hytteprinsen med fakler rundt hytta. Med fyr i bålpanna på verandaen og nok av saueskinn, ble det veldig koselig. 


Vi måka vek siste rest av is på verandaen så vi hadde bar veranda. Det er ikke verst i januar.



Første og andre nyttårsdag "bodde" vi på isen. Skøyter og curling er moro, også fyra vi bål og kosa oss med bålmat i sola.


Hytteprinsen fikk prøvd pilkestikka. Ble ikke fisk men moro lell.




Takk for hyttelivet i 2016. På Sandoren har det blitt ny pipehatt og vedovn dette året. På Blåsten har den siste veggen blitt kledd. Blir spennende å se hva 2017 vil bringe med seg på hyttefronten. 


Gry K

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails