Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


onsdag 11. juni 2014

Travle tider med gapahukbygging, nye vinduer, sjauing og visning


Travle tider! Blogging har det ikke blitt tid til men hytteliv har det blitt de siste ukene. For 2 uker siden var vi en helg på Blåsten. Rundvaska hytta og massiv maurbekjempelse med " alle sju slaga". 



Gapahukbygginga har også kommet et stort skritt nærmere, undertak er på plass. Neste blir å legge gulv og få opp villmarkspanel til kledning.




Til helga er det dugnad med min faste mentor som fagansvarlig. Da skal det legges nytt tak igjen på Blåsten. Skal også montere takrenner. Kanskje blir det tid til å se litt på utlekting av bakveggen også.




I dag blir det også spennende på Sandoren, jeg skal ha visning for utleie. Vi  var der i helga som var og vaska ned hytta og rydda ut våre ting. Godt med en skikkelig opprensk, mommo var med og hjalp til. Det ble en lang dag og et stort lass!




Snekkeren er ferdig med å skifte vinduene i stue og kjøkken. Det ble veldig bra, håper å få tatt resten om et års tid. Hele snekkerfamilien var med et par dager på Sandoren, så prinsen fikk bada med prinsessa si. Vi kosa oss på brygga.






Hytteprinsen har også rukket å fiske sine første tryter i Fjellvannet. Det var stor stas. Fisken ble spist på brødskiva slik vi alltid gjorde på Blåsten sammen med Beste.



Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails