Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 2. februar 2014

Måking av hyttetaket på Sandoren


Denne helga har vi vært på Sandoren en liten tur og måka av hyttetaket. Trærne sto fulle av snø og sto som spydspisser i en eventyrskog, fantastisk flott syn å komme opp på Raje til dette.




Tenk at vi for 3 uker siden kjørte med bilen ned til Sandoren! Men så har det snødd hele tiden i 3 uker også....


Vi kom oss ned og det var mer snø ved hytta enn jeg hadde trodd. På verandaen var det litt over 1m ( unødvendig å si at jeg ønsker meg delvis overbygd veranda ?). På den delen av taket det hadde føyka var det ca 1.20m.





Det gikk ganske fort og greit å få måka, snøen var lett, enn så lenge. Væromslaget lå i lufta og på søndag var regn og kram snø et faktum.



Utsikten mot vannet med snøtunge trær.



Når vi først var der, sjekka jeg også          "musestatus" i kjeleskapet der jeg har hatt mus tidligere. Jeg tetta der etter alle kunstens regler i høst rundt vannrøret inne i skapet, men jammen hadde det vært ei mus der og forsynt seg med gifta gitt! Søren og! 

Ingen hemmelighet at jeg er redd for mus i hytta, så neste tiltak er allerede klart. Det skapet skal listes både innvendig og utvendig med millimeter presisjon!


                         Gry K

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails