Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


onsdag 23. oktober 2013

Med naturmaterialer og gjenbruk på hyttetur


Sist helg var jeg på jentetur på hytta til verdens beste Tina sammen med noen flere "hestejenter". Høsten inspirerer meg alltid til kreative sprell og sanking av naturmaterialer. Det er jo så mye fint å finne i skogen til et aldri så lite kreativt verksted!




Gjenbruk og loppis er jeg jo også glad i, så denne gangen ble det en kombinasjon i veldig hyggelig selskap på ei koselig hytte ved kysten. 


Jeg har hatt en ide om å lage lyslykter av tørrkvister. Nå måtte bare ideen settes ut i livet! Her i innlandet er ikke drivved like enkelt å få tak i, men tørrkvister som har liggi ute en stund og blitt grå og fine passer helt perfekt synes jeg. Kvister var sanka og egna glass funnet på helgens loppis så da var det bare å sette i gang.  





Vi kappa pinnene i litt ulik høyde for å få litt rustikk lykt. Vi kappa for hånd med baufilsag, men skulle jeg gjort dette igjen og lagd flere lykter, ville jeg heller kappa på bandsag e.l. Kantete Wiskyglass fra loppis var rette og fine å lime pinnene fast til.




Med litt tålmodighet og et fint bånd eller hyssing rundt til slutt, ble det kvistlykter.
 Lett som en plett og nesten gratis! Moro og sosialt med slik syssel (særlig for den som ikke er venn med strikketøyet...)




Høstfat på bordet i huset oppi skogbrynet. Slike vil jeg lage flere av i ulike størrelser. Hadde passet perfekt på Blåsten og i gapahuken!






3 kommentarer:

Gårdsjenta sa...

så stilig! Fikk jeg lyst til å prøve også :)

Sæterbua sa...

ÅÅÅ så flotte, jammen mye fint man kan lage av ting fra naturen. Du er så kjempeflink, og så nydelige bilder du tar:) mine blir på laaankt nær så "levende" skal ønske meg ett nytt kamra til Jul, kanskje det er kamra det er feil med;/

Liv sa...

Kvistlykta ble så fin! Masse inspirasjon å hente fra bloggen din, Gry! :))

Related Posts with Thumbnails