Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 28. juli 2013

Fra hytte til hytte, til lands og til vanns.


De to siste ukene har vi vært både på ferie utenbys og noen dager på hyttene. Jeg har feira bursdag på Sandoren og hatt besøk av venner og familie. Denne uka har jeg hatt to overnattinger på Blåsten og en på Sandoren uten mann og barn og har gått "fra hytte til hytte", og svømt over Sandorvannet fra "Skauskolen" og over til brygga. Har hatt litt å ordne på begge hyttene men når det er så varmt som nå må man bare bade og kose seg litt ved vannet også!

Sommerfrokost på Blåsten

Hytteprinsen, pappan og Mommo har vært på badebesøk og vi har kost oss i badevann på 22-23 grader. Det er noen år siden sist! Til og med Mommo bada flere ganger! Bare å stå opp og hoppe rett uti om morgenen, herlig! 

På Sandoren har verandagulvet fått et nytt strøk med beis, det begynte å bli slitt. Har beisa med samme fargen, nemlig Nordisk tre. Vinduene begynner også å bli dårlige men det er et kapittel for seg.....



Sommeridyll på Sandoren



På Blåsten har jeg slått gras og blåbærlyng samt rydda tomta for småbusker som dukker opp fortere enn man aner og etterhvert stenger for utsikten. Utrolig fort naturen prøver å "ta tilbake" etter bare noen få år! Tetting med netting opp under gavelen mellom laft og bordtak har det også blitt. Liker ikke at fuglene bygger reir der.


 Koselig å få vært litt på Blåsten og overnatta der etter å ha ordna der i vår og sommer. Venninnebesøk der har det også blitt fra i går til i dag. Kjempekoselig med grilling og skravling på verandaen til over midnatt med levende lys i lykter og på brett. Gode venninner er gull verdt!



Fager kveldsol smiler.....
solnedgang kl 21.45 på Blåsten denne uka.



I dag har veden kommet inn i uthuset på Blåsten. Den har liggi til tørk i 2 år siden sommeren i fjor regna bort.Tror det skal være nok for kommende høst, vinter og vår. Godt for alt som er i hus! Har et lass på Sandoren som skulle vært kappa, kløyvd og stabla opp også.




Med god gammeldags sommer i juli, med sol nesten hver dag (regn først i dag den 28. ellers har det ikke regna i juli), bra med bær i skogen og badetemperatur der man ikke trenger å tenke på å "hæle" først, er hyttesommer helt topp synes jeg.



Mitt himmelrike!


post signature

1 kommentar:

Liv sa...

Herlige bilder! :)) Flere og tjue graders badevann - da kunne nok jeg ha bada også!
Å frisere småbusker og vekster er visst noe vi må gjøre hvert år ved hytta vår, ellers tar de overhånd.

Skal jeg fortelle deg hvor regnet falt de tre første ukene i juli? Akkurat - i Trøndelag...! Bra at du har hatt og har en fin sommer! :))

Related Posts with Thumbnails