Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


mandag 17. juni 2013

Jentekveld og maledugnad på Blåsten


Ei sosial og koselig jobbehelg på Blåsten er over. Med fri på fredag og barnepass (og hestepass) i boks, dro  jeg og verdens beste Tina på Blåstentur med maling i blikket. Verandaen på Blåsten er enkel og grei å male, men det er jo bare fint med hjelp og selskap! Malekostene og skravlinga gikk av seg selv og vips så var verandaen malt om i en varmere hvitfarge! Har også fått malt på innsiden av vindusbuene og alle foringene rundt vinduene. De ligger ennå til tørk....


Veggfargen ble lik fargen på siste loppisfunn, et bord fra Speider-loppisen i våres.


 Vi malte med Tyrilin i fargen hvit (som slett ikke er hvit, men varm eggehvit vil jeg si) samme farge som på de nye vindskiene. Denne dekker utrolig godt, trengte bare et strøk. Bakdelen er at den tørker veldig sakte. Gråfargen på benkene blir nok malt om, men det er jo lov å prøve? Skal nok ordne litt til her etterhvert.


Sommerstemning på sitteplassen foran hytta.


Etter malinga fikk vi besøk av Janne og kosa oss med grillmiddag og litt rødt i glasset. Denne dagen levde virkelig stedet opp til navnet sitt, for det blåste skikkelig! Med sola fremme var det perfekt temperatur å jobbe i. Jentene dro nedover til bygda igjen på lørdag formiddag.




Jeg tjærebeisa bakveggen av hytta før jeg var en tur nede på Sandoren og snakka med snekkeren som har gjort en jobb der. Rakk en kort økt med litt avslapping i sola på brygga før jeg dro opp igjen på Blåsten og begynte å male listene rundt døra inne og hang opp noen av de gamle bildene fra hyttelivet på Blåsten på 50 og 60-tallet. Veldig koselig med de gamle bildene etter Beste, også hører de liksom til der oppe.

På søndag dro jeg hjemover etter en sen frokost til andre gjøremål hjemme, men snart er det fridager og ferie.....


Takk for koselig selskap og god hjelp jenter!


post signature

5 kommentarer:

Heidi sa...

Høres ut som en herlig kveld, og mye har dere fått gjort også.Flotte bilder av flotte steder. Savner hyttelivet veldig nå, som vi driver og restaurerer gård og prioriterer det. Men vi burde nok ta oss en pause, og da skal hytta være første sted vi drar til. Nyt sommeren

-Mia- sa...

For et koselig sted!! Nydelige bilder! Ha en god kveld! KLEM

Liv sa...

Koselig med malehjelp, men det sosiale biten er vel den viktigste, tenker jeg! :) Var du helt alene på hytta etter at venninnene dine dro? Jeg prøver å finne mot til å være alene på hytta ei natt ~ har foreløpig ikke hatt nok av det...! ;)

Sandoren og Blåsten sa...

Takk for koselige kommentarer. Ja Liv, jeg storkoser meg på hytta alene også jeg. Har jo vokst opp med ei bestemor som stort sett bodde alene på Blåsten i sommerhalvåret så jeg er trygg på det. Synes den beste tida er nå som det ikke blir skikkelig mørkt. Utover høsten synes jeg det er kjedeligere for da blir det så lange kvelder.

Gry

Liv sa...

Ja, hva er det å være redd for....?! Er ikke særlig redd for dyr, for de holder seg langt unna hytta - ingen spor i snøen om vinteren, i alle fall! Men jeg har vel en liten redsel for om det skulle komme noen med uærlige hensikter. Prøver å trøste meg med at en slik person orker ikke å gå 1,2 km for å ta MEG, liksom....! Og din Beste klarte seg jo veldig bra. :) Joda, en gang skal jeg klare det, jeg også! Takk for oppbakkinga! :))

Related Posts with Thumbnails