Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


lørdag 9. mars 2013

Tilbake til hverdagen etter vinterferien.



Vinterferien er over og vi har allerede vært på jobb og i barnehagen en uke. Livet på hytta og hjemme er veldig forskjellig for oss. Kanskje er det en av grunnene til at jeg setter så pris på hyttelivet. Vekk fra alle hverdagslige gjøremål, stress og mas. Her dyrker vi det rolige livet uten klokke men vi kan allikevel ha mye å gjøre! Husker Beste alltid sa at hun hadde det travelt på hytta! Travelt i hennes forstand var ikke stress, bare at dagen var fylt opp av nyttige og meningsfulle gjøremål stort sett ute i det fri.




 Blir behovet for vasking av klær, innkjøp eller betaling av regninger for stort har vi bare en halv time hjem (en time tilsammen nå på vinteren med skituren til parkeringa og kjøreturen hjem). Med kort vei til hytta har jeg praktisert "gå-på-ski-og-fyr-hytta-varm" på dagen, før både vinterferien og helger vi har vært på hytta i vinter. En mulighet for en ekstra skitur lar jeg ikke gå fra meg, så det passer bra.




 Overgangen mellom hyttelivet og hverdagslivet synes jeg kan være litt "pes". "Naturbarnet" i meg vil nødig gi slipp. Trenger litt tid på å akklimatisere meg fra hyttemodus. Vil bare være masse ute og drive med praktiske ting eller kose meg med kreative sprell eller en god bok jeg da.....




Hytteprinsen (eller ridderen som han helst vil omtales som) venter på prinsessa som kom på hyttebesøk i vinterferie. Vi gikk prinsessa i møte på ski, men når nok er nok, er det bare å ta av seg skia og legge seg til å vente.....





Hyttekos og vinteraktiviteter dagen lang. Vi hadde strålende vær hele uka. De første dagene var det kaldt om natta, målte -17 grader de to første morgenene. I løpet av uka ble det varmere og varmere og vårfølelsen kom snikende. Herlig!




....og snart er det påske!



post signature






1 kommentar:

Liv sa...

Herlige bilder!! Vi har hatt ei flott hyttehelg, med ned mot 21 blå i morges! Med solfylte dager og silkeføre, er det helt greit å "betale" med noen ekstra minusgrader på natta! :)

Related Posts with Thumbnails