Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


mandag 11. februar 2013

Bergene Holm blogger om gapahuken på Sandoren


I fjor var gapahuken på Sandoren en av finalistene til inspirasjonsprisen til Bergene Holm. Et år har gått, vinneren kåret (det ble et nydelig lysthus) og bidraget mitt har jeg ikke tenkt mere på. 

Ikke før det dukker opp en mail fra Bergene Holm om at de vil blogge om gapahuken og har brukt bildene og noe av teksten fra konkurransen. Det ble et sommerlig gjensyn og moro se tilbake på prosjektet. Ekstra stas at vi brukte stedeget tømmer og gammel grindbyggingsteknikk i sammenføyningene av tømmeret. Vil du se mer fra prosjektet og bidraget til konkurransen, kan du besøke Bergene Holm sin blogg her:




Etter denne konkurransen, har vi jo også satt opp en veahuk slik at det blir et lite "tun" rundt bålplassen. Overflatebehandling med tjære gjenstår før den er ferdig.
Mens vi venter på våren og sommeren for slike sysler, er det bare å kose seg i gapahuken rundt bålet en vinterdag. Må bare måke litt snø først!






post signature





4 kommentarer:

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Gratulerer så masse! Jeg har vært inne og sett:) Kjekt å bli gjort stas på. Vi brukte også den 3000 år gamle byggeskikken - grindabygg - på vårt naust:)
Ha en fin kveld.

Klemmer fra Hjørdis

Åshild i bestemors hage sa...

Så gøy. Og gapahuken er så flott at den fortjener det.

Anonym sa...

Dette var moro å lese Gry, flott at det arbeidet du legger ned sammen med elevene blir gjort kjent for flere. Bjørg

Liv sa...

Så bra! Artig å se hvordan gapahuken ble laget!

Related Posts with Thumbnails