Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


tirsdag 22. januar 2013

Sommerlengsel i vinterkulda



I dag er det kaldt på bygda utenfor bergstaden. Minus 17 grader midt på dagen til tross for sol.




  Vi er glad i vinter og ski og jeg håper det blir mange turer på hyttene ennå i vinter, men i dag var det fristende å drømme litt om sommer på hyttene.



Jeg lengter etter:
......å våkne en tidlig sommermorgen til soloppgang, klar luft og disen som stiger opp av vannet....



...å ta med frokosten ned på brygga og nyte stillheten og kanskje et morgenbad? Å padle og fiske og bær i skogen.




Å gå turer, også med tunge bører slik hver generasjon har gjort før meg. Gleder meg til å ordne litt på Blåsten og kanskje et lite prosjekt?


  

Å fange lyset med sansene og forhåpentligvis kamera........



.....å invitere venner til bålkos i gapahukene til kvelden og den lyse sommernatta kommer.



post signature

2 kommentarer:

Liv sa...

Oj... Nå føltes vinteren plutselig litt lang, du...! ;) Men også jeg gleder meg til koselige hytteturer og lange skiturer i vinter! Og før vi vet ordet av det, lytter vi til snø som smelter, og ser det spire og gro rundt oss. Vi har mye å se fram til! :)

Marianne Leonora sa...

Å for ett nydelig innlegg. Det leeengtes her på Hedemark også. Heldigvis har vi lyset, sola og den store himmelen enn om det har krøpet ned i 25 minus i dag. En veldig koselig blogg du har. Jeg legger meg til som følger :-) Du er velkommen inn til meg også hvis du vil ta en titt på : marianneleonora.blogspot.no

klem fra Åsne

Related Posts with Thumbnails