Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 29. juli 2012

Loppeseng og gulvlegging i veahuken.


Etter Bestes begravelse har jeg ikke hatt noe blogglyst, men livet går videre både på hytta og hjemme selv om det er tomt og vemodig å være på skauen og ikke lenger ha Beste å dele mine hytteopplevelser med. Det var liksom bare oss to som var interessert i hyttelivet på skauen.....

 Slekter følger slekters gang ville hun sagt. Her kommer det derfor et innlegg litt på etterskudd.


Fristende bringebær servert på gamle tallerkner som jeg fikk av Beste for noen år siden. Kanskje noen vet hva det heter? De er fra Figgjo.

Siste helga i juni ble det jentetur på Sandoren. I forkant av denne turen var jeg på loppis og falt pladask for ei gammel sammenleggbar treseng. Dette var et privat loppemarked og det regna så det var lite folk.

Jeg så senga med en gang og klarte ihvertfall ikke å gå fra den da damen sa jeg kunne få den for 50kr! For ei som er over middels interessert i skattejakt på loppis var det jo en drøm! Kanskje kunne den passe på hytta for å få ekstra sengeplass til jenteturen?





Med ny madrass noen nye og gamle puter oppi, fungerte senga ypperlig som ekstra soveplass, daybed og flere sitteplasser rundt bordet. Denne løsningen blir nok permanent for jammen er det deilig å krype oppi her med ei god bok eller ta en liten lur....
Ingen skal si at jeg ikke bruker loppene og arvegodset mitt ihvertfall!




Spreke jenter på tur hjalp meg å bære opp nye vindskibord til Blåsten. Opp hit er det lang tradisjon for å bære for å si det sånn! Snart er det klart for bytting av taket på Blåsten.





Bålkos en sommerkveld, er både koselig og greit med tanke på knotten (og med denne sommeren her kommer vi ikke i nærheten av noe skogbrannfare akkurat!)




Da jeg var oppe på hytta et par dager alene på "husmorferie" nå i juli fikk jeg lagt gulv i veahuken. Med gummistøvler (kort mellom regnskurene), skikkelig drill, ei sag og en "murerøl" så gikk det lett som en plett! Resten av snekkeringa får jeg "spare" til elevene skal være med igjen etter skolestart. Og siden veahuken ikke er ferdig ennå så kan man jo ha et par puter for små rumper og noen lykter ikke sant?






post signature

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du er så flink til å se muligheter i ting og deretter gjøre at de passer perfekt inn. Håper du får masse hyttekos framover.
Bjørg

Sandoren og Blåsten sa...

Tusen takk for det Bjørg! Bare å slå på tråden hvis du vil være m en tur på hytta en dag.

Oliv sa...

Hei igjen i sommeren.Dårlig vær i sikte så jeg er hjemme og styrer og ikke minst bruker tid på pc en.Det er utrolig deilig å ha hytten i nærheten sånn som deg.Halv time så er jeg ved kaien. Ser vi har samme yrke så da er det heldigvis ferietid igjen.Sengen/ benken var bare flott.Følger deg videre skal lage en skikkelig bloggliste når jeg har tid.Ha en fin sommer videre. Hilsen Oliv

Related Posts with Thumbnails