Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


tirsdag 31. juli 2012

Liten hytteferie og noen soldager



Endelig fikk vi noen soldager på hytta i forrige uke! Pappan hadde begynt på jobb igjen så det ble hytteprinsen og jeg som tok oss en liten hytteferie. Den ene dagen fikk vi besøk av en leikekompis og mamman hans som overnatta en natt og det er selvfølgelig stas.


Vi hadde fint vær i tre dager og vi bada litt hver dag. Slike dager trenger man etter denne sommeren her.....Føler nesten at kroppen skriker etter litt sol, varme og den skikkelige feriefølelsen!



Hvordan er temperaturen tro? Med sol på brygga er det ikke noe å lure på, men godt å pakke seg litt inn etter et bad da....




Fin julikveld. Om kvelden ser jeg alltid opp mot Blåsten og tenker at der oppe har vi sola lenge!



.... og tannpussen tar vi ute i sommerkvelden.



Velkommen !

For første gang etter at noen av hyttene i nærheten har blitt solgt, har vi hatt dugnadsmøte med de av oss som er mest på hyttene og ser behovet for en fellesdugnad. Vi hadde møte på bålplassen ved gapahuken. Den gamle kloppa mellom Sandoren og Buvannet trenger sårt en dugnadsinnsats. Deler av den er i ferd med å råtne helt.



Hytteprinsen synes det er gøy å gå tur over kloppa.


Kloppa brukes mye både om våren når bilveien ikke er farbar på vestsiden av Sandoren og som turvei rundt vannet. Veien kunne også trenge litt drenering og påfylling av dekke. Den første helga i september er satt av til dugnad. Blir bra å få gjort litt også blir man jo kjent med hyttenaboene! Fint for hytteprinsen å bli kjent med de andre hytteguttene.


Missforstå meg rett, ønsker meg helst sol og badevær om sommeren, men skiftende skydekke kan også være vakkert....





post signature

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails