Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 20. mai 2012

Vår 17.mai feiring på hytta


Vår første 17.mai på hytta er vel overstått. Det var så deilig å bare kunne feire på vår egen måte i turklær! Med høylydt fuglesang, ko-ko oppi lia og såvidt museører på bjørka ble det nasjonalromatikk god som noen på en slik dag. Fineste pynten på 17.mai synes jeg er bjørkeriset og flagget. Det fikk plass i den gamle kaffekanna (loppis så klart..) ved inngangsdøra.


Noen fioler og andre tradisjonelle sommerblomster kom også i potter og kar. Synes det er koselig med blomster på hytta om sommeren. I år har jeg også plantet månedsjordbær i noen potter etter å ha lest om disse på hagebloggen Moseplassen. Blir spennende å se om det kommer bær etterhvert!


Vi feira på hytta med pølsegrilling, potetløp, konglekasting i bøtte og balanseringsleker som seg hør og bør på 17.mai. Like moro både for store og små! Blir nok flere potetløp etter dette!

Hipp, hipp hurra!


Ingenting å si på innsatsen! Her gjelder det å holde tunga rett i munnen...


Så skjer jo det som ofte skjer i potetløp, poteta lever sitt eget liv og vil ikke lenger ligge pent på skjea! Den triller og triller....


Da er det best å komme seg ned på samme nivå som poteta.....


...og få den sikkert på plass på skjea igjen!


Så er vi igang igjen, men her har visst hytteprinsen et godt tak om poteta, hihi!


Etter 17.mai leikene smakte det godt med Brownies, jordbær og vaniljesaus!


Siden jeg hadde fri og barnehagen var stengt dagen etter passet det fint med langhelg på hytta. Pappan tok bare motorsykkelen til og fra jobb. Kjekt å ikke bo så langt unna hytta synes vi. Jeg og lillegutt var på tur dagen derpå men det blir et annet innlegg.


post signature

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails