Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 13. mai 2012

Nye utemøbler til hytta før 17.mai.


I dag har vi fått renska skikkelig opp i utemøblementet på hytta. De arva tre-utemøblene som jeg har malt opp og som har stått ute sommer som vinter i 7 år var veldig modne for utskiftning.

 Leita i fjor etter nye møbler uten å finne det jeg ville ha. Vil gjerne ha en benk/sofa til å ta seg en liten sommerstrekk på samtidig som vi må ha spiseplass på verandaen. Ikke lett å finne en gruppe som ivaretar begge behov.....Synes heller ikke det er så lett å finne det som passer inn på ei skogshytte ved vann.....Gruble, gruble...




Men i dag ble endelig møbelvalget tatt! Sammen med en hvitmalt benk jeg har fra før, falt valget på en blanding av disse to gruppene fra Hageland (bildene er lånt fra Hageland sin side).




Siden det bare er seteputer som brukes (gjerne sammen med noen saueskinn såklart...) i disse gruppene, er det ikke lenger behov for ei stor putekasse. Den gamle amerikakofferten/kista (loppisfunn) skal fra nå av fungere som putekasse. Mye kosligere da gitt!

Etter litt ulike møbleringsforsøk og flere gode forslag fra pappan i huset (hva har skjedd? et innfall av møbleringsmotivasjon? eller bare "høy" etter motorsykkelturen?) ble det "ording og reda" på hytteverandaen igjen. Kort sagt, bedre plassutnyttelse, flere sitteplasser (og en cowboystrekk-plass) og mer rom. Veldig fornøyd så langt! Det passa bra å få ordna dette i dag siden vi har hytteplaner for 17.mai....




Med litt blomster i potter og bed blir det nok "norge i rødt hvitt og blått" på hytta om kun få dager tenker jeg. Så får vi bare håpe fint vær!



 
post signature




Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails