Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 1. april 2012

Palmehelga på hytta 31.mars-1.april


Vi har vært veldig spente på om det ble kjørbar vei ned til Sandoren til påske i år. Det er jo bare 4 uker siden vi var på hytta i vinterferien og scooter eller ski var transportmuligheten.....




Hyttenaboen til Blåsten kunne fortelle at de hadde kjørt ned med firhjulstrekker tidligere i uka. Vi pakka og dro etter Pappan var ferdig på jobb lørdag. Det gikk lett som en plett! Var mindre snø igjen i enkelte bakker enn i fjor og med Pajero`n var det ingen problemer. Vi kjørte frem til båthuset ved kloppa og bærte sekker og bager over kloppa og bort til hytta. Kjekt med flere adkomstmuligheter! Veien over "på øya" tar det nok litt tid ennå før blir kjørbar. Ligger alltid snø lengst i skyggen der. Tenk vi skriver 31.mars og det er kjørbart ned Råbakkdalen!




Tidligere enn dette har jeg aldri kjørt ned, kan jo bli mange år til neste gang så jeg gleder meg over kjempetidlig sesong selv om det ikke blir tradisjonell påske med ski og snø.




Fra tykk is for 4 uker siden ( jeg borra 70-80cm ) begynner nå isen å gå opp langs land.
På hytta er vi mye ute bålmat ble det i dag også og da er det godt for hyttegutten med en liten lur i gapahuken!




Litt påskepynting ble det også. Ikke så mye som skal til, noen lys, eggpynt og noen påskeliljer ute og inne så blir det påskehytte! Hytteprinsen har nok sett mamman ordne (som han kaller det) så da ville han påskepynte på rommet sitt også. Han stabla opp påskeharer i ei lang rekke og var veldig stolt av påskepyntinga si!



Litt gult og grønt ble det ved inngangsdøra også.


For de av oss som har fri så venter vi ikke på påskedagene før vi drar i vei på hytta igjen. Må bare benytte dager med fint vær nå siden det ikke er meldt like fint gjennom hele påsken. Vi gleder oss til avslappende dager med mye frisk luft og uteaktivitet!

Ha en riktig god påske!


post signature

3 kommentarer:

Heidi sa...

Så flott at dere kom dere til hytta. Vi skal også, og er litt spent på på det er farbart. Men vi drar ikke før SkjærTorsdag. Håper dere får en fin hyttepåske. det ser såååå koselig ut i hytteveggen hos dere. Riktig god påske !!

tinemor sa...

Hei, hei!
Jeg er bare innom så snarlig for å fortelle at
Nettbutikken min nå er åpen!
Jeg har lagt inn masse varer,
og mere er på gang.
I anledning åpningen,
har vi mange varer til redusert pris.
Jeg håper Butikken faller i smak,
og skiller seg ut av mengden,
og at du tar turen innom,
igjen og igjen.
Du må gjerne lagre adressen :)

www.tinesshabbychic.com

VELKOMMEN!

Liv sa...

Fine stemningsbilder! Godt å se at dere fikk litt sol - den var nærmest fraværende på hytta vår, i alle fall! Men vi har mange fine dager å se fram til! :)

Related Posts with Thumbnails