Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


onsdag 16. november 2011

Huset oppe i skogbrynet


Et lite blogginnlegg blir det når man har tidsbegrensa nettilgang. Bildene som presenteres her er derfor ikke bildebehandla på noe måte (tidsbesparende). I huset oppe i skogbrynet er det dårlig med internett, mobilt bredbånd fungerer ikke så bra og utbygd fiberkabel er det ikke..... Dårlig med muligheter både for å blogge selv og lese andres blogger, MEN vi har kommet oss i hus! Blir nok bra etterhvert som oppussinga går sin gang og noen av pappeskene kan ryddes ut av igjen....


 Hvitrima på bakken oppe ved skogbrynet om morgenen nå.

Uansett, i går hadde jeg med elever på prosjekt "Tjærebrenning" rett nede i nabolaget her. Sanking av naturmaterialer sto også på programmet. Både kostadsfritt og flott å jobbe med når det nærmer seg jul...
Innlegg om selve tjærebrenninga kommer senere (tar litt mer tid enn jeg har i dag med nettilgang), men en liten "smakebit" av bildene kommer her.


 Utprøving av en 1000 år gammel tradisjon i en noe modernisert drakt.


 Stemningsfult ved gapahuken "ute på prærien"....


Huset i skogbrynet ligger øverst i åsen med skiløypa som nærmeste nabo. Her om kvelden rei jeg oppe i skogen ovenfor huset og der på en lysning akkurat i det kveldsmørket kom sigende rei vi forbi to elger med bare 20 meter i mellom oss. De sto dørgende stille og lot oss passere selv om vi skravla i vei der vi satt på hesteryggen. Moro!


post signature

2 kommentarer:

Solveig sa...

Nettilgang eller ikke - dette var herlige og stemningsfulle bilder! For et skjønt sted dere har!

Kose dere masse denne 2 søndagen i advent!

Klem fra Solveig

Atelier Kari sa...

Hei! Jeg ønsker deg og dine en fortsatt GOD JUL!

Related Posts with Thumbnails