Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


tirsdag 4. oktober 2011

Koselig, spennende og skummelt besøk på hytta!


I dag har mamma, hytteprinsen og jeg hatt besøk av to hyggelige jenter på hytta som er opptatt av hyttetrender! Hytteblogging kan føre til så mangt. Rart at noen vil se på denne enkle lille hytta her og trendy er den ikke, men historiene de finnes her....



Hyggelig og spennende besøk av Marie og Åse


Vi fyra bål, leika ved brygga, huska, fotograferte og hadde hyggelig hytteprat. Før vi kunne vende hjemover måtte vi gjøre klart til vinteren. Så er det bare å vente i spenning på hva denne dagen resulterer i......på søndag! 
Spennende og skummelt!



post signature

6 kommentarer:

Grip dagen sa...

Oj! Kan vi lese om hytta deres i et eller annet magasin i fremtiden??
Gapahuken ble kjempeflott!
Det må være "det gode liv" å sitte foran bålet der med den fine utsikten! Ser herlig ut!
Så flott du har dekorert også, men saueskinn, røffe puter og litt pynt på veggene. Det likte jeg kjempegodt!
I gårkveld fikk jeg også sitte foran bålet og kose meg.
Skulle på "bli-kjent-tur" med klassen til minstetippa, som nå har begynt på ungdomsskolen. Vi syklet til en skog og skulle spise mat rundt bålet og leke litt.
Mange av fjortis'ene synes det var ukult, noen møtte ikke opp.
Men når voksne og unger møtes på dette viset, blir det flott samhold og mye moro. En perfekt måte å bli kjent på. Og jeg synes det var en deilig avslutning på dagen. Jeg stortrives i skogen med gode lukter og frisk luft.
På hjemveien syklet tippa og jeg en lang omvei, via en gård fra 1800 tallet og over heia. Der måtte vi selfølgelig leie syklene. Men det var en magisk tur i tussmørket!
Høstklem fra Marit

Grip dagen sa...

Panelet du spør om må du gjerne kalle rupanèl, eller hva som helst...
Jeg gikk tur ved hytta vår. Der har det en gang vært en gammel jernbanestasjon som igjen har hatt en gammel utedo, som igjen har hatt en dør...
Døra har blås av og har ligget på skogbunnen i mange herrens år.
Den døra er det som nå står inne hos oss!Gjett om mange synes jeg er gal. Men den er et aldeles nydelig syn - i mine øyne!!!
Klem Marit

Anonym sa...

Gleder meg til søndag!
Bjørg

Anne (Moseplassen) sa...

så spennende! Jeg gleder meg til å se reportasjen :)

Stine sa...

Kjempefin reportasje, Gry :) Du burde være stolt!

Eldhuset sa...

Så koselig blogg du har! Det er første gangen jeg er inne hos deg :) Legger deg til blogglisten min. Gleder meg til å se mer i bloggen din.

Related Posts with Thumbnails