Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 9. oktober 2011

Hytta på Sandoren i Dagbladet søndag


Da var spenninga over og skummelt ble det jo ikke! Har jo vært litt spent på hva besøket av Dagbladets søndag sin journalist Marit Sunnana Aalrust og fotograf Åse Holte ville resultere i! Disse jentene er flinke! Jeg er veldig fornøyd med hvordan tekst og bilder presenterte hytta og noe av det jeg tufter hyttelivet på. En stor kontrast til de to andre store fine og nye hyttene, og slik skal det være synes jeg.





Mitt hytteliv i denne sammenheng blir liksom litt Elsa "Sprossa" Rønnevig-aktig  (uten sammenligning forøvrig, har stor respekt for hva hun har fått til!). Ble veldig ydmyk av å lese om henne i siste utgave av "Lev Landlig".

Sterke damer med bein i nesa liker jeg og nettopp det har blitt noe av krumtappen i mitt hytteliv.  Jeg kan takke mine bestemødre for "oppfostring" til hytteliv og interessen for å ta vare på hyttene etter dem videre. Jeg deler Else "Sprossa" Rønnevigs tanker om at: 
" Vi har et ansvar både for dem som har bygget og levd før oss, men også i høy grad for dem som kommer etter oss"





Selv om denne reportasjen hadde hovedfokus på hyttetrender innenfor interiør, (skjønner ennå ikke at mine hytter kunne være aktuelle i denne sammenheng, men, men) så synes jeg Marit har fått frem noe av dette som jeg er opptatt av i min hytteverden. Også skal jeg kose meg med flere av bildene Åse tok,  helt i ro og fred og uten "publikum". Det gleder jeg meg til!




post signature

4 kommentarer:

Åshild sa...

Det var en flott reportasje. Kjempebra at denne typen hytteliv også få plass i media.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Åhh, nei - jeg gikk glipp av dette!! Det er jeg lei for!! Pleier alltid å kjøpe Dagbladet på søndagene, men denne gang glemte vi det!! Det var sikkert en koselig reportasje! Men i alle fall - gratulerer så masse!!
Ha en herlig dag!:-)
klem fra Hjørdis:-)

Vibeke sa...

Heisann!

Jeg fikk denne artikkelen med meg - heldigvis. Veldig koselig, med fine bilder fra hytta di.

Gratulerer!

- Vibeke

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Oiiiii, så spennende!! Jeg må se om jeg fortsatt klarer å få tak i søndagsutgaven, denne vil jeg gjerne lese! :)

Tusen takk for fine ord og din stemme;)

KLEM

Related Posts with Thumbnails