Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 16. oktober 2011

Bildene som ikke kom på trykk i Dagbladet Søndag


Travle tider på hjemmefronten om dagen med oppussing av "nytt" hus, så mye nytt på hyttefronten er det ikke. Vi (lærere, mentor og elevene) har hatt gapahukfest med avslutning av byggeprosjektet. Vi lagde to-retters bålmat i skikkelig tømmerhøggerstil med; stekt flesk på nystekte pannebrød og bakte epler med brunt sukker og kanel.



Skal si det smakte! Vi har vært utrolig heldig med været på dette prosjektet så ramma rundt avslutningen med elevene kunne ikke vært bedre. Oppvaska tok vi på brygga også lagde vi ferdig balansestokkene. To av elevene lagde gapahuksang så vi hadde det både koselig, "matnyttig" og moro før vi måtte vende nesa tilbake til skolen.

Jeg har også fått noen av bildene som Åse Holte tok for Dagbladet Søndag i forbindelse med reportasjen som var på trykk for en uke siden. Jeg har som policy på bloggen å kun presentere bilder jeg har tatt selv, men når en fotograf kommer på besøk og jeg får bruke bildene på bloggen er jo det kjempemoro!
 De neste bildene er derfor tatt av fotograf Åse Holte.


                                               ase.holte.no

Koselig bilde å ha av tre generasjoner på Sandoren


                                                                                 ase.holte.no

Her kommer vi til å kose oss masse til alle årstider fremover, er veldig fornøyd med "Huken".

                                               ase.holte.no

Hytta skal forberedes på vinteren, greit å ha ei huskeliste.....


                                                                                 ase.holte.no

Innervinduene er satt inn for vinteren, må innrømme at jeg ønsker meg nye vinduer for å slippe disse!


                                                ase.holte.no

Norgesglass kommer man ikke utenom når hytteinteriør var tema på hyttebesøk hos meg. De minner meg om syltetøyet som sto lagra i kjelleren på slike glass i barndommen. Glasslykta står på ei dynamittkasse etter bestefaren min.


                                                ase.holte.no

Den lille gangen mellom soverommene, liker veldig godt lyset i bildene til Åse. Mine bilder av denne gangen ser ikke slik ut for å si det sånn.....


                                                ase.holte.no

Bildet av mamma som jente i døra på Nedre Berg (gården som hyttetomta kommer fra). Det står der sammen med gammelt pressglass og en stråmønstrete terrin på Olaug-skapet.


                                                                                 ase.holte.no

Hytteprinsen har fått husker på hytta, rekker å huske litt til før vinteren setter inn.....


                                                ase.holte.no

Høst på verandaen og tid for å rydde vekk lekene for denne sesongen.


Tusen takk til Åse for bildene som kommer til å bli et fint minne fra denne høstdagen!



post signature

4 kommentarer:

Nina sa...

Så utrolig flott og koselig hytte Gry!!
Håper vi kan komme på besøk en gang:)

Bibbi sa...

Så flotte og stemningsfylte bilder! Skjønner godt at de ville besøke hytta di...

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så koselige bilder fra hytten din! Jeg liker så godt gapahuken deres!! Den får dere mye glede av! Elevene dine må ha verdens beste lærer!! De har minner for livet!

Ønsker deg en fin søndag!
Klem:)

Atelier Kari sa...

Så flotte repotasjebilder, fint å få positiv oppmerksomhet. Gratulerer! Takk for hyggelig kommentar på bloggen min og god helg!

Related Posts with Thumbnails