Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 11. september 2011

Nabohytte til salgs på Sandoren


En av hyttene etter en av mammas tanter og onkler er nå til salgs rett i nærheten av min hytte på Sandoren. Mammas tante og onkel er borte for mange år siden allerede og hytta har vært lite brukt men passa godt på de siste årene.


Høst på Sandoren


Litt vemodig å tenke tilbake på "Blåbærfestivalen" i august hvert år da jeg var barn og alle søsknene (min mormor og hennes 4 søsken som valgte å bygge på sine arva tomter etter sin far) som møttes med sine familier på 70 og 80-tallet. Mye liv og mange kaffekopper og vafler ble servert, unger bada og fiska og alle plukka blåbær!



Søstera mi og meg avbildet i 1979 på besøk hos "Loten" og Ivar.


Ingen har vel fiska mer i dette vannet enn Ivar! Han hjalp alltid til hvis det var noe og mang en ørettmiddag kom på bordet etter hans fangst. Han var også den som for hånd bygde veistumpen fra krysset bort til Sandorsetera og bortover til hyttene langs vannet. Mange tunge tak og utallige trillebårlass må det ha blitt. Grandtantene var det også alltid koselig å treffe, de var bestandig selvskrevende gjester i voksenbursdagene til søstera mi og meg i barndommen.

Alle gikk på besøk til hverandre ettersom søsknene hadde hytter på rekke og rad langs Sandorvannet. Stien fra den ene hytta til den andre er der såvidt ennå...... Jeg husker denne hytteeiendommen som kanskje den som var mest "opparbeidet" med gress på tunet og en fin liten vei opp til parkeringa og ned til brygga.


Her er jeg fotografert sammen med "Toya" (setteren som "Loten" og Ivar hadde) i 1981 utenfor hytta. Litt artig at megleren for dette oppdraget har tatt bilde fra nesten nøyaktig samme sted.

Her ble det pusla og stelt litt hele tiden. Brygga var den eneste på den tiden så vi var stadig bortom og spurte om lov til å fiske og bade der. Det er nok disse minnene som er "skyld" i at det finnes brygge på tomta mi, i dag.



Padling på Sandoren med Skrimfjella i bakgrunnen

Tida går og slekter følger slekters gang. Tida endres og nå er det altså mulig å få kjøpt denne eiendommen. Liker du litt gammeldags hytteliv uten alle fasilitetene man har hjemme og tanken på hytte på stor tomt ved vann, passer dette perfekt! Siden det ligger innenfor 100m sonen til vann i et NLF-område er dette en gylden mulighet. Blir hyggelig å se lys i vinduene der og kanskje noen som fisker på brygga igjen?

Vil du se nærmere på hytta og eiendommen kan du klikke :




post signature

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den som hadde penger til dette. Ser kjempekoslig ut. Lykke til med nye naboer.
Bjørg

Linda sa...

Jeg tar den!
Må bare vinne i lotto... hadde vært fint med hytte på skauen til bruk høst, vinter og vår.. sommeren er Stavern;)

Related Posts with Thumbnails