Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


mandag 15. august 2011

Hestelig!


På forespørsel fra en av mine faste lesere kommer det her et hestelig innlegg. Prøver å begrense stoff som ikke er relatert til hyttene, men min beste firbente venn har jo sin plass i familien også er det jo moro med tilbakemelding fra leserne da!


Hesten min er en amerikansk traver som jeg "redda" fra slakteriet som 6-åring og selv har ridd til og omskolert. Han har konkurrrert i sprang, distanseridning og presisjonskjøring. Han er nå blitt 19 år, så etter Lier Horse show i juni synes jeg det var riktig å pensjonere han fra videre stevner og organisert sprangtrening.


Han begynner å bli stivere i kroppen og motivasjonen er ikke lenger den samme som den har vært. Han fortjener nå en fin pensjonisttilværelse som takk for alle de gode opplevelsene jeg har hatt med han og alle de gangene han har gjort så godt han har kunnet med et hjerte av gull!

I sommer har han derfor kosa seg på beite, fått kommet inn når det har regna og blitt ridd på turer i skogen. Vi har også pussa støvet av den gamle giggen og kjørt litt. Sist gang vi kjørte var lilleprinsen med. Det var stas!

Håper fortsatt det kan bli mange slike turer fremover med min vakre hest!

 
post signature




2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Takker og bukker min venn.
Han er en flott hest. Han har gitt deg mange fine stunder på sprangbanen. Han fortjener nå ei flott tid som pensjonist og gå å "skräpa" som vi sier på svensk. Alltså gå og ha det godt, blir ridd av og til osv... du kan ju kjöre ham så det blir sikker mange turer for dere.

Hadde en traver eg og. En orlovtraver. Han var skimmel. Vi konkurerte i sprang og litt i dressur. Travere er goe hester, dem er handtert fra tidlig alder og ofte veldigt rolige.
Savner ham så. Han er borte siden noen år. Han var födt 1981.
Hette Mr Torg egentlig, men hun eg kjöpte ham hadde gitt ham navnet Action.
Så eg savner dette miljöet skal eg si.
Men det er håp, skal starte opp igjen å ri på en plass som heter
http://www.krogsrud-gard.com/37160457

Takk igjen for det flotte inlegget om hesten din. Han er en vakker herreman som bärer aldern sin med heder.
Klems og natta Synnöve.

Lines CountryLiving sa...

Koselig å lese om hesten din :)
flott at han får nyte pensjonisttilværelsen !

Related Posts with Thumbnails