Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


tirsdag 10. mai 2011

Fototema Tre



Oftograf har denne uka Tre som fototema i sin utfordring. Jeg har tatt masse bilder av trær opp igjennom til alle årstidene så her er det vanskelig å velge. I påsken i år tok jeg noen bilder av ei trerot som har ligget under vann og som ble tatt opp for 10 år siden da vi ordna bryggeplassen.

Nå står den bare "til pynt" på hyttetomta. Rota bærer preg av at den har vært med på brannen som ble iverksatt på denne halvøya før det ble bygget hytter her. Den har dermed vært godt beskyttet mot råte i alle disse åra. Dette blir derfor mine bidrag i denne runden.


Lys gjennom rota



Laftehytta som omkranses av bjørketrær  beskues gjennom trerota.
Av, for og med tre!



Ikke bare ei rot nei! Ei kjerring i riktig  Kittelsen-stil.

post signature



6 kommentarer:

marit´s,,, sa...

Så fin rot, jeg har dilla på gammle røtter og steiner. Har jeg vært på tur i skogen eller ved vannet kommer jeg alltid drassende på noe
,,fint,,
Ha en fin dag Marit.

Synnøve. sa...

Det var en kjempeflott rot. Naturen skaper sine egne kunstverk og det er så göy.
Ja kjerringa var virkelig i Kittelsen stil :))

Ha nå ei flott onsdag og kos deg i det herlige väret.
Klems Synnöve.

Melusine sa...

En artig trerot dette!
Det andre bildet er fantastisk med hytten sett gjennom hullet i roten :)

Heidi sa...

Kjempefine bilder. Lykke til :)

anne - moseplassen sa...

så flott!
Jeg planlegger å få skaffet meg en rot og litt knurpete greier for moseskogen min, må jo bli fint!

Emerald Raptor sa...

Kjempestilige og spennende trebilder! Likte veldig godt bildet av hytta mellom trærne.

Related Posts with Thumbnails