Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


onsdag 20. april 2011

Rustikk påskeegg i siste liten!

Ble så inspirert av påskeeggene til bloggene En smak av honning og Bibbis at jeg etter et misslykka forsøk på å dekorere et tradisjonelt kyllingmønstrete egg, heiv meg rundt i dag. Påskeegg trenger da slett ikke ha masse gule kyllinger! Nei, her i gården er det nok et annet dyr som står hjertet nærmere.....

Jeg oppsøkte litt hjelp hos en av mine faste lesere i nabolaget. Hun hadde flere egg som Bibbi hadde laget tidligere og hjalp meg med bånd som jeg var i manko for, tusen takk!


Egget satt ikke så godt sammen så litt hyssing rundt gjorde susen. Et avisbilde av et par gamle gummistøvler på ei trapp sammen med hestekastanjer gir deg et hint om den videre dekoreringa....



Hest på påskeegget er vel kanskje for spesielt interesserte men pytt,pytt. Hadde glansbildene liggende og med en firbent venn på stallen var det jo ikke noe å lure på!



Det er ikke bare hest altså, her er det både fra Birger Ruuds minnerenn og påskekryssord så litt påskestoff er det.

Jeg fulgte oppskriften til "En smak av honning" og gjorde det så på min måte. Så ble det jammen meg et stort påskeegg i siste liten før påsken starter på alvor, morro!

God påske alle sammen!



post signature

4 kommentarer:

Hønemor. sa...

Det ble jo kjempe bra! Hva med ett med pusekatter til naboen? hehe... med godt da;)
Goood Påske.

Anonym sa...

Naboen var over å inspiserte det ferdige produktet og er kjempe imponert! Ble mega flott! Bare glad for å kunne bidra litt med bånd og noen oppmuntrende ord.
Hilsen naboen i nr. 6

Bibbi sa...

Kjempefint egg!! Du er flink, ikke lenge før det dukker opp mer av papir her, tenker jeg.....

Ha en fortryllende lørdag!!

Anne(ensmakavhonning.com) sa...

Hei Gry !
Artig å se din variant av påskeegg med avispapir, de ble knall-tøffe:)Er så absolutt enig med deg i at påsken slettes ikke bare trenger å være gul ;)Koselig at du linker tilbake til oss, TUSEN TAKK:))

Håper du også har hatt en toppers påske.

Related Posts with Thumbnails