Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


onsdag 2. mars 2011

Herlig vinterferie på hytta!


Etter noen vinterferiedager på hytta er det bare en ting å si - herlig! Sol, snø, ski, appelsin, kakao med krem, saueskinnsfeller, bok, egg & bacon og VM på ski på radio. Det er hytteliv for meg!


Etter at bakkenettet ble lagt ned har vi valgt å ikke ha parabol og synes det er deilig (for dager med mye dårlig vær har vi DVD-spiller da). Uten nett-tilgang og dårlig mobildekning får man mer fokus på det rolige livet enn hjemme. Det trenger vi, stille og rolig, og mest mulig uteliv. Jeg liker at hyttelivet representerer noe helt annet enn det vi har hjemme hver dag. Kontakt med naturen og det enkle livet.



Aking og snømåking hører med. Hytteprinsen hjelper til med snøen på uthustaket.




En liten skitur over et vann og opp noen bratte bakker.....


...til "gammeldags" påskestemning i solhellinga ved Blåsten, så er det bare å suse nedover bakkene!


Innekos med fyr i ovnen, bok og spill....



Selv uønska frostroser på stuevinduet blir jo sjarmerende!

Med strålende vintervær tar vi nok turen snart igjen!




post signature


7 kommentarer:

Emerald Raptor sa...

Herlige bilder! Skikkelig påskevær! :)

Nina sa...

Det så utrolig deilig og koselig ut!!
Søte lille gutten da:)

Atelier Kari sa...

Hei så koselig hyttebilder! Jeg har en hytteblogg også i tillegg til Atelier Kari. Er forelsket i fjellhytta mi! Takk for hyggelig kommentar på bloggen min og ha en fortsatt kreativ uke! Kari

Heidi sa...

Det så helt herlig ut. Har ikke fått ha vinterferie enda, da jeg er i praksis i min utdannelse som Vernepleier. uke etter uke går, og jeg kommer meg ikke avgårde. men når praksisen er over skal jeg ha minst ei uke på hytta. det er i allefall sikkert.. Nydelige bilder.

Hilde C. sa...

Det er helt fantastisk ut!
Jeg har svart på spørsmålet ditt i bloggen min, samt lagt ut en etterlysning. Du får følge med på om det dukker opp noe i kommentarfeltet der etterhvert :-)

Solveig sa...

Dette såg utrolig deilig og avslappende ut! Så godt med slike steder som innbyr til den totale ro og avslapping....eller soialt samvær om man ønsker det;o)
Måtte jo inn og kikke på strieputa di:o) Så flott og riktig den var for disse helnorske omgivelsene!
Ønsker deg en fin-fin helg.
Klem fra Solveig

Hilde C. sa...

Hei! Jeg har fått tilsendt en hekleoppskrift til på e-post, fra en dame som har en oppskrift på norsk. Men jeg finner ingen e-postadresse på siden din. Hvis du vil ha den tilsendt, må du sende meg en e-post på denne adressen (uten klammer og mellomrom):
hilde.- [@] hotmail.com

Related Posts with Thumbnails