Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 23. januar 2011

Vinterdag på hytta

Værmeldinga lovte delvis sol i dag og værgudene svikta ikke. Har vært en herlig dag på skauen i plussgrader og sol! Hva er vel bedre enn å begynne hyttesesongen med en dagstur for å sjekke ut snømengden på hyttetaka?

Når man våkner til dette, er det bare å smøre niste og pakke snippsekken ja.


Hytta på Sandoren var første stopp:


Alltid spennende å komme frem for første gang om vinteren for å se hvor mye snø det er på takene. Det var ca 80-90cm, noe føyker jo av når det blåser. Det var betydelig mindre enn i fjor, men pappan måka taket han. Godt for alt som er unnagjort i tilfelle det kommer endel våt snø nå på ettervinteren. Hytteprinsen og jeg måka verandaen, så er det lettere å komme inn neste gang vi kommer. Sola kikka ned til oss på benken ved hytteveggen så det var deilig å ta nista og kaffen ute.



En kjapp tur oppom Blåsten ble det også. I fjor ble vi forskrekka over snømengdene på taket men med forsterkning under tilbygget så er det ikke fare på ferde her ennå. Der oppe får sola skikkelig tak så det drøpp faktisk fra taket da vi var der. Fikk nesten påskestemning jeg! Så sent som påsken er i år, kommer det sikkert til å være bart rundt hytteveggene her oppe når den tid kommer.

 Koselig på hytta om vinteren, ville ikke vært denne årstida foruten jeg!




post signature

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej og godmorgen.
For en flott bild!
Nydelige farger må en si.
Sola er på vei opp her og så det kan bli fint da og.

Ja snö på tak er ikke noen spök. Det er mange som fått ödlagte hus har eg sett.
Bra dere sjekket.

Kan tenke meg det blev ei flott dag der vid hyttene.

Håper vi får ei like fin dag her idag og.

Ha ei flott uke nå og nyt den flotte vintern.
Klem Synnöve.

Gunn sa...

Hei,
Ja nå har vi en fin tid framover på hyttene, med skiturer, lek i snøen, innekos og forhåpentligvis mange soltimer i hytteveggen óg.
Så fint bilde du har tatt av rimet på grenene!

Anne(ensmakavhonning.com) sa...

Hei !
Så hyggelig og stemningsfullt:)
Du har helt rett vinteren er fin,
selv om jeg må innrømme at jeg så
smått har begynt å drømme om våren.
Tror jammen med jeg skal spenne på meg skiene til helgen jeg også.
Ha en fortsatt fin uke
Klem Anne

Nina sa...

Så flotte bilder!!
Deilig i solveggen når sola begynner å varme igjen:)

Blir nok mange fine soldager framover(håper jeg.)

Ha en fin helg!

Related Posts with Thumbnails