Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


mandag 31. januar 2011

Lureteppe til hytteprinsen!


Da er endelig hekleteppet til hytteprinsen ferdig!

Tror det var i fjor vår det begynte. To heklende hestevenninner ble invitert på heklekveld for her skulle det hekles bestemor-ruter! Mimmi lærte meg litt hekling da jeg var 11 år og var med henne på hytta på Sandoren. Siden da har jeg ikke hekla så mye som ei maske, så Marianne måtte ta det fra bunnen av og lære meg staver, fastmaske, kjedemaske og luftmasker.


Da vi kom igang gikk det overaskende greit, kanskje fingerne husket det igjen 30 år tilbake? Og jeg som ALDRI har drivi med hverken søm eller strikking! Kan jeg klare dette, kan alle sier nå jeg......
Etter 30 små bestemor-ruter var det laaaangt unna noe teppe ennå,  motivasjonen dalte og rutene lagt litt vekk......

Men teppe SKULLE jeg ha, så da ble de 6 neste rutene heklet av det store formatet. Disse ble så sydd sammen. Til slutt heklet jeg borden rundt på utsiden av teppet.



Så er det bare å kose seg under lureteppet og vente på påsken for da skal teppet flytte på hytta på Sandoren!
Og de små bestemor-rutene? De har jeg tatt frem igjen og utviklet videre til mitt neste hekleprosjekt!

Takk for hjelpa Marianne!



post signature

3 kommentarer:

anne - moseplassen sa...

kjempefint pledd, og en liten luring under lureteppet ;)

Anonym sa...

Så flink du har vært! Ble kjempefint. Spent på hva de andre skal bli til.
Bjørg

Nina sa...

Så flink du er!
Så koselig bilde av lillegutt der han titter spent:)

Related Posts with Thumbnails