Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


lørdag 25. desember 2010

Julestemning med hest og slede.

Ingenting er bedre enn sledekjøring med min kjære hest og min lille familie på formiddags julaften! Denne tradisjonen har jeg vært så heldig å vokse opp med. Da var det min barndomsvenninne og hennes familie kom med hest og slede hver julaften formiddag siden vi var 7 år gamle.


I dag er det jeg som kjører  hvert år så lenge det er sledeføre. I år var vi forberedet på at det ville bli kaldt, men da sola kom så viste gradestokken "bare" -14 grader, så da var det bare å sele på og finne frem bjellene! Ikke alltid så enkelt med fotografering av begivenheten med både to og firbente å passe på, men i år var Sissel med så da ble det bilder også.

En liten sledetur i den fineste vinterstemning man kan tenke seg ble det. Kaldt, lav sol og snø på trea sammen med lyden av Dombjeller og Morabjella i bringa, det ER jul det!



...og med saueskinnsfeller i sleden holdt vi varmen.

Morro med allsidig hest! Tiden har gått med til trening til distanseritt og klubbmesterskap i sprang i år så jeg har ikke kjørt han på 1 år! Det byr ikke på noen problemer, bare å spenne han for sleden og han går helt eksemplarisk, flinke hesten min!

Ha en fortsatt fin jul!



post signature



8 kommentarer:

Anonym sa...

Så kjempekoselig at du klarte å gjennomføre dette i år også! Håper dere koser dere masse.
Bjørg

Anita sa...

Så koselig med hest og slede! Er ikke før de to siste årene at det har vært slikt føre her, så går med slededrøm selv.. Det gir skikkelig julestemning, og ekstra koselig når man kan ta med familien på sledetur på julaften:)

Ha en flott romjul!

Synnøve. sa...

Lener meg bakover i stresslessen og lytter med lukkede öyer.
Kan eg nesten kjenne duften av varm hest og höre bjeller.
Kosligt at gli fram på meier, medans naturen står der og neier.
Önsker dere ei god fortsettning på jula. Ett gott slut och ett gott nytt år.
Juleklems Synnöve.

Atelier Kari sa...

Så fin hest og slede du har. Håper sledeføret varer hele jula. Takk for hyggelig kommentar på min blogg, og fortsatt god jul!

anne - moseplassen sa...

Snakker om romjulsidyll!

Ønsker deg et riktig godt nytt år! Takk for det gamle og så gleder jeg meg til å følge deg gjennom det nye :)

Petunia sa...

Så fint at du fant "Himmelsk" og ville være med!! Og jeg er enig med Anne over her at dette var virkelig romjulsidyll! Jeg hadde bare elsket en sledetur med hest og dombjeller!! Det hadde vært noe:)
Jeg har alltid ønsket meg hest! Helst siden 8 -10 års alderen da jeg begynte på rideskole. Holdt på med hest til 15 års alderen da ridesenteret ble lagt ned og selv om jeg ikke forsatte på en annen rideskole, så er hest favorittdyret!
Kanskje jeg skaffer meg hest en gang;)

Inge sa...

Åhhh hvor er det smukt.. og en hestetur i sneen, det må være himmelsk.. flot bidrag. :-)

rosh edward sa...


Det er min store glede å besøke nettstedet ditt og å nyte utmerket innlegg her. Jeg liker det veldig mye.
Brannvern Larvik

Related Posts with Thumbnails