Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


lørdag 13. november 2010

Kastanjegleder

Denne uka har Hønemor (med bloggen: Livet på Moen ) og jeg hatt kastanjeverksted. Her i området er det få kastanjetrær, men Hønemor visste om et i byen........og for en fangst! Masse kastanjer, nok til flere kreative sprell. Har også vært en siste innsankingsrunde i skogen og siden snøen har lavet ned i 2 dager her, så er det godt å ha allle naturmaterialene i hus (dvs garasjen) til kommende juleverksteder.

Etter inspirasjon fra Atelier Kari har jeg stadig sanket bjørkekvister og bundet bjørkekranser som ligger litt på vent til pynting.


Kastanjene fikk først drillet hull, så var det bare å slippe fantasien løs....


Noen ble til pynt på kranser og fat, andre til hjertekranser. Også har jeg laget fuglemat slik som Hønemor av Delfiafett og fuglefrø. Resten av frøene ble servert i et åpent Norgesglass ( min nr 1 på gjenbruksfronten). Ikke akkurat Eva Solo kanskje.....



post signature

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så flinke dere er til å bruke av naturen. Misunnelig på kreativiteten deres.
Naboen i nr. 6

Anonym sa...

Så flinke dere er til å bruke av naturen. Misunnelig på kreativiteten deres.
Naboen i nr. 6

Hønemor. sa...

Hei hei:)
Den med norges glasset var jammen lurt... mulig naboen stjeler den ideen hehe. Eva solo, hvem trenger det når mann har norges glass.. men må innrømme at jeg senest i går siklet på den fuglemateren hennes i glass...sukk.
Her blir det kastanje julegaver, fått inn ønske på det i stedet for dorull nisse hehe..

Gunn sa...

Så flink du er til å lage kranser!! Disse ble kjempefine.
Ha en fin søndag!

anne - moseplassen sa...

Denne har jeg jammen gått glipp av, så flott at du lenket den inn i oversikten!

Superlekre kranser da du! Kjempekoselig :D

God helg!

Related Posts with Thumbnails