Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


mandag 29. november 2010

Jul og adventspynt "by nature"

Etter inspirasjon fra Anne på  Moseplassen "heiv" jeg meg rundt lørdag kveld og lagde årets adventstake. Hjertefatet har jeg kjøpt på Home & Cottage, 4 lys hadde jeg liggende og naturmaterialer har jeg sanka i hele høst.






Jeg liker lerkekvister spesielt godt og sammen med furu, gran og orekongler samt kastanjer ble fatet fylt. Litt avklipp fra hekken (sypress) ble surra fast rundt hvert lys og vips var min "naturlige" adventstake ferdig.

Her i huset blir det stort sett julepynt av naturmaterialer sammen med tekstiler i lin i år. Denne kransen av bjørk og lerkekvister fungerer for tiden som ramme for babybilde av lilleprinsen.




 Det jeg gleder meg mest til av juleforberedelsene i år, er nok juleverkstedet med naturmaterialer!



post signature

4 kommentarer:

Gunn sa...

Så fin advendtstake du har laget. Fint med julepynt i naturmaterialer :)
Ha en fin dag!

Atelier Kari sa...

Takk for morsom kommentar på bloggen min! Så flott lerkekrans du har lagd! Ha en fin helg!

Hjertedamas blogg sa...

nydelig:DDD klemz

Heidi sa...

Nydelig pynt du har laget. Naturens eget materiale er ofte det beste. I allefall syns jeg det. Nydelig!

Related Posts with Thumbnails