Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


mandag 4. oktober 2010

Lønnekranser på høstverksted


Etter en våt innsakingsrunde med naboen i går, var det klart for litt verkstedaktivitet i dag. Bare måtte prøve å lage noe ut av de fantastiske lønnebladene i alle fargesjatteringer fra grønt, rødt og gult. Lerke-grenene blir det noe ut av litt senere, intill da så oppbevares de som pynt på trappa.



Dette var utgangspunktet, er bare så fasinert av høstfargene!



Jeg er veldig dårlig på å ta bilder underveis i prosessen for da er jeg bare SÅ ivrig! Her har jeg festet bladene til en flat pil-krans ved å surre 3 blader fast, før de neste 3 overlapper de foregående.

....og dette ble resultatet.
Så er det bare å se hvor lenge de holder seg fine fremover..... kan jo håpe de kan være høstpynt til Halloween da. I mellomtiden får den ene kransen pynte opp på trappa hjemme, mens den andre skal være med på Sandoren og pryde hyttedøra i
  høstferien.


Vil du se flere bilder og få mer inspirasjon så besøk min kjære nabo med bloggen:

http://lindaskar.blogspot.com/2010/10/hstverksted.html


 

post signature

3 kommentarer:

Gunn sa...

Du så flott høstkrans, er enig med deg, høsten farger er bare fantastiske!

Grethe sa...

Hei!
Koselig side du har, Gry! Skal kikke nærmere innom her utover. Så den idag via Moseplassen. Jeg så også da at du kanskje var interessert i fugle-stoff, og vil tipse om fuglesider som vi (min mann og jeg) har startet opp i fjor: www.borgeinorge.no
(men bla for opplæring/bruk i undervisning). Ta gjerne kontakt :-)

Hilde C. sa...

Lønneblader er noe av det vakreste med høsten syns jeg, og kransen din ble jo bare nydelig :-)

Related Posts with Thumbnails