Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


lørdag 23. oktober 2010

Bjørkekvist-kranser

Denne helga har jeg både sanka og kvittet med med naturmaterialer. Måtte ut å sanke etter å ha blitt inspirert av  Anne på Moseplassen og Karis Atelier. I sommer hogg sambo noen trær på tomta på Sandoren. Kvisten la vi i en stor haug som vi planla å tenne på når den første snøen hadde kommet. Siden det snødde for 2 dager siden, så må det bli denne søndagen før sommerveien snør igjen. Klarer jo ikke å lage kranser og pynt av alt....

Unge bjørkekvister ble til to enkle kranser i ulik størrelse samt et bjørkekvist-hjerte. Kransene pyntet jeg med furukvister med lav og "skjegg" på, og noen vill-nyper.





Blir nok flere slike, for disse bjørkekransene er jo veldig greie å bruke som utgangkpunkt for flere kranser senere. Blir nok kranse-pynt på hytta også nå ja....



post signature

4 kommentarer:

Anonym sa...

Disse var jo bare kjempeflotte! Du er utrolig kreativ. Tar du opp bestilling?!
bjørg

Gunn sa...

Så flotte kranser! Dette må jeg også prøve.
Ha en fin Søndag

Livet i Fattighuset sa...

Skikkelig fine kranser og veldig morsomt prosjekt.

Ha en fin kveld!
Marie

Synnøve. sa...

Hei.
Det er en stund sen eg var her.

Så flotte kranser.
Sier som Björg, tar du opp bestilling?

her har vi ikkje fått snö enda da, men den kommer. Håper den kan vente til ondag i hvert fall. Da först får vi vinterdekka....

Ha nå ei go söndagskveld.
Klems Synnöve.

Related Posts with Thumbnails