Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


onsdag 1. september 2010

Frøken Blåsten - min kandidat til høstblomstkonkurransen

Hos Anne på Moseplassen er det nå høstblomstkonkurranse og denne gangen har jeg en kandidat. Min høstblomst heter Frøken Blåsten og bor, ja nettopp på Blåsten. Her presenterer hun seg selv:



Hei!
Jeg heter Frøken Blåsten og er ei Tigerlilje som bor i et stort bed med sikkert hundre andre tiger-søstre på Blåsten. Blåsten er ei lita tømmerhytte oppe på en topp i skogen. Jeg er en gammel erverdig frøken som har gått i arv i generasjoner. Min barndom hadde jeg på Aspheim men så ville Beste ha blomster på hytta si så da ble knollen min plantet her på Blåsten. Her er det fritt og godt og jeg koser meg blant skogens trær og fuglesang.

Hvert år sørger jeg og mine medsøstre for at det blir flere av oss. Vi har frøene våre plassert på stilken som svarte "bær". På høsten slipper vi bærene ned i bedet og vips! så blir det flere av oss ettersom årene går. Ganske lurt ikke sant?

Også er jeg fryktelig glad for at jeg er en løkblomst, for Gry (barnebarnet til Beste) er så glad i det hun kaller for stauder. "Jeg liker blomster som kommer igjen år etter år og klarer seg stor sett selv", sier hun. Jeg ser hun pusler på og er glad i gamle ting som Beste har hatt, så da tenker jeg i mitt stille sinn at jeg nok er en av yndlingene hennes.....




post signature

7 kommentarer:

anne - moseplassen sa...

Nydelig prikkete frøken dette :)
artig når de formerer seg selv sånn da, hundrevis! må være ett syn :D

Kjempehyggelig at du vil være med på konkurranse.

Anonym sa...

Lykke til frøken Tigerlilje! Du må jo bare vinne, med den flotte presentasjonen.
Bjørg

Line sa...

For ei vakker frøken:o)
Utruleg flotte blomster, og det må vere eit syn når alle dei sjølvsådde blomane kikar fram!!

Huldra sa...

Liljer er skjønne! Har noen selv, men de er desverre avblomstret for lengst.. Da blir det et gledelig gjensyn til neste sommer. :)

Gunn sa...

Lykke til Frøken Blåsten! Fin er du!
klem
gunn

Crinoline sa...

Lykke til med Frøken Blåsten.Så hyggelig å lese om dine to hytter.

Livet i Fattighuset sa...

Lykke til i konkurransen. Det er noe eget og ekslusivt med disse liljene!

Marie

Related Posts with Thumbnails