Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


onsdag 18. august 2010

Vurderer å leie ut Blåsten

Vi synes ikke vi har hatt nok tid til å bruke Blåsten i sommer.  I vår og sommer har vi beisa utvendig, ordna med vaskevannstilgang (drikkevann tar vi med hjemme ifra) og gjort ferdig oppussinga inne. Har begynt å hogge noen trær for å få bedre utsikt og tilgang på ved, men er ikke ferdig i forhold til det ennå.



Vi synes det er viktig at hytta er i bruk og ikke bare står der "til pynt". Vi vurderer derfor nå å leie den ut for 2-3år i første omgang. Dette er ei enkel lita tømmerhytte på ei flott tomt med utsikt til Skrimfjella, Sandoren og Buvannet i Kongsberg kommune. Få hytter i nærheten. Det er ikke bilvei helt frem (ca 15min gange fra parkering med stigning). Kun sommervei, så vinterstid er det snøscooter eller ski/truger som gjelder de 3 siste km. Det er flere fiskevann i nærheten.



Lyst til å bli med inn?
Stue
Kjøkken og spiseplass

Hytta har to vedovner (den på kjøkkenet skal byttes ut), et lite kjøleskap som går på gass og propan kokeapparat. Et lite solcellepanel sørger for noe belysning innendørs. Aggregat sørger for at støvsugeren kan brukes og ellers drift av redskap/verktøy. Denne strømmen er ikke lagt inn i hytta.Vann bæres inn. Det er 3 sengeplasser pluss 2 brisker i stua som kan brukes til senger ved behov.


Soverom


Vi ønsker å leie ut hytta rimelig mot å utføre noe fortløpende vedlikehold. Dette passer for folk som liker hytte på "gamlemåten" der man hugger ved, klipper gresset, steller blomsterbedene og ellers holder det i orden på tomta. Kanskje kjenner DU noen som dette kan være midt i blinken for?




post signature

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle ønske jeg var et hakk mer sporty så hadde jeg slått til på flekken! Men den vinterveien passer ikke meg, dessverre. Håper dere finner noen som forstår verdien av Blåsten.
Bjørg

Gunn sa...

Så koselig hytte, det blir sikkert ikke vanskelig å få leid ut den! Selv har jeg jo hytte og jeg kjenner ikke noen som for øyeblikket er ute etter å leie noen.
Lykke til!
klem

Related Posts with Thumbnails