Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


torsdag 8. juli 2010

Norgesglass og gamle ting

Før jenteturen på hytta trengte jeg noen lykter som kunne henges opp ute. Har blitt inspirert av alle de flinke damene med "Gjenbruksblogger" i blogglandia og siden jeg er svak for Norgesglass (se også tidligere innlegg) så måtte det bare bli Norgesglass-lykter.

 Lykter kan jeg aldri få nok av hverken hjemme eller på hyttene. Siden disse hyttene er enkle, små hytter fra 50-70-tallet så synes jeg Norgesglassene passer godt inn, også minner de meg om mammas syltetøy på disse glassene da vi var små.


Litt ståltråd og vips en lampe til å henge opp.
 Glasslokket som hører til, har jeg brukt til å sette kubbelys på innendørs. Billig er disse lyktene også; fra 15-30kr pr. stk. inkl.ståltråd. Glassene kjøper jeg på gjenbruksbutikken.

Norskest av det Norske? Passer på den tradisjonelle hyttedrømmen synes jeg.


Også innendørs ble det koselig med lys i Norgesglasset.
Her sammen med et gammelt strykejern og vaffeljern etter Beste på Blåsten.
Gamle ting som er koselig å ha femme.


post signature

4 kommentarer:

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej,
Jag har aldrig haft någon Sony-kamera men jag tror att bokstävernas betydelse är P=Program, A=Bländarförval, S=Slutarförval, M=Manuell.

När du ställer in bländare och slutare gör du inte det med objektivet utan det finns säkert ett par "rattar" på kameran (inte i menyn) där du vrider för att ändra.
Har du instruktionsboken kan du hitta där var rattarna sitter och vilken ratt som reglerar vilket värde.
Har du ingen instruktionsbok kan du googla på kamerans namn och ladda hem den på nätet. Finns instruktionsböcker att hitta för de flesta kameramodeller på nätet.

Lycka till!
Kram, Carina

Hønemor. sa...

Hei*
de norges glass lyktene var så søte med sånn henge opp i trærne ståltråd, Det må jeg å lage meg.. Enkelt å så billig!
Fine bilder fra jente turen:)Ser ut som en opplevelse.. balsam for sjela.
*Klem naboen.

Fattigfolket sa...

Det var flotte lykter. Slike skal jeg lage når vi får litt skikk på uteplassen vår!

Fortsatt god ferie!
Marie

Monica sa...

Hei,

Ser man det ja, så artig at vi har tenkt likt:)) Jeg måtte inn å lete etter "hank" innlegget ditt, norgesglass er sååå dekorative - kan nesten ikke få nok av dem! Skulle ønske jeg hadde et stort tre i en stor hage jeg kunne henge dem i:) En vakker dag kanskje;)

Herlig innlegg fra hytta, skjønne gutter, og lekker grønnfarge på veggen!

Ha en fin kveld, klem:)

Related Posts with Thumbnails