Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


mandag 26. juli 2010

Beising på Sandoren

Da var hytte nummer to beisa denne sommeren! Hytta på Sandoren skulle vært beisa for minst to år siden. Leste i hytteboka at mamma, søstra mi og jeg beisa den for 9 år siden, og nå trengtes det virkelig. Da er det ekstra godt når jobben er gjort!

Mommo var barnevakt mens sambo og jeg gikk på med krum hals og var ferdig med tre av veggene da kvelden kom. Den siste veggen tok vi før vi dro hjem dagen etterpå. At det ikke var supervær og kjempevarmt er greit når man skal jobbe litt, så aldri så galt så er det godt for noe (men nå vil vi ha litt skikkelig sommervær og bade masse!). Vi beisa med oljedekkbeis fra Drygolin i fargen Tjærebrun.

  Bildene taler for seg.....


Før beising.....


....underveis, store kontraster!


Ferdig! 


Nå er hytta beskyttet i mange år til og jeg er glad for at beisinga er gjort. Nå er det bare verandagulvet igjen men det er jo bare morroa. Synes i grunn det er mer artig å male og fikse på interiøret. Imens venter vi på at blåbæra skal modnes for innhøsting, ser ikke ut som det blir så mye i år? Pleier alltid å være mye blåbær her så vi får smøre oss med tålmodighet.




post signature

3 kommentarer:

Kjersti sa...

Oi, ja det var stor forskjell! Da blir det nesten som å komme oppover til ny hytte neste gang man skal besøke hytta :o)
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :o)
Klem fra Kjersti

Anonym sa...

Hei,
Oj, så fint det blei!
Husker du, mamma og jeg beisa sist, der ser man hvor fort tida går....
Blir helt imponert over alt dere rekker å gjøre- hvor får dere alt overskuddet fra? ;0)

Ha en fin dag.

Klem fra Elinsnupp

Anonym sa...

Og jeg som hadde sett fram til å beise :-) Får hjelpe til med et annet prosjekt jeg da.
Kjempeflott ble det, godt å vite at det er unnagjort.
Bjørg

Related Posts with Thumbnails