Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


tirsdag 1. juni 2010

Virus, hytte-jobbing og stevne


Hytteblogg sa du? og hva har dette med hytteblogging å gjøre? Ikke mye er jeg redd, men
 med en død PC og en "låne" PC (som IKKE er noe bloggmaskin ifølge sambo...) blir det dårlig med blogging, ingen bilderedigering og ingen bildeoverføring fra kompaktkamera som er lettest å ha med på hytta....

Vi har ihvertfall vært på hyttene (bor på Sandoren og jobber på Blåsten) de siste to helgene. Alltid endel å ordne i stand på våren også har vi begynt å pusse, soppbehandle og beise på Blåsten. Finpussen på sengene, benkeplate og kum skal også gjøres. For ikke å snakke om vasking.......Kommer tilbake med bilder etterhvert.

Sist helg ble det bare jobbedag på Blåsten på lørdag siden jeg skulle på sprangstevne på søndag. Blir sjelden tid til stevner nå for tida, men veldig morro når man får vært med! Var storfornøyd med dagen, fint vær, bra arrangement, to feilfrie runder og en 3.plass. Lilleprinsen ville absolutt prøve seg på hesteryggen og skulle slettes ikke ha noe av å skulle bli holdt/støttet av voksne nei!




Her gjelder det å ta skjea (les tøylene) i egne hender!



Hvem sa jeg var for liten til å ri? Har jo ridd siden før jeg ble født jo!


Min flinke hest som jeg har masse glede av.


5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Grattulerer til tredjeplassen.
Flott hest du har.
Savner stemningen på stevner eg og.
Savner hesten og faktiskt.
For en del år sen var eg og ute og herjet på sprangstevne. 20 år er det nok sen.
Hadde en varmblodstraver. Det var för eg flyttet til Norge.
Var ute nesten hver helg.
Savner det noe innmarit.
Så som gammel hestejente (jente og jente) blir eg glad av å se dine bilder.
Vad er det for hest du har?

Ha det gott nå.
Klems Synnöve.

Synnøve. sa...

Hei igjen.
Her kan du se.
Klikk på linken.
Bildene er fra 1991.
http://nabolandet.blogspot.com/2009_09_30_archive.html

Det er meg som sitter på hesten som egentlig hette Mr Torg, men som blev omdöpt til Action...
Kramen igen.

Synnøve. sa...

Gokveld igen.
Her har du texten til Idas sommarvisa. Tänkte jag skulle fixa den åt dig på en gång.

Jo hesteintressen er der. Lurer litt på å begynne igjen, har spurt legen og det er greit sier han da. Har nakkesleng.
Nå sier eg natta. Stikker inom snart igjen tenker eg.
Klem Synnöve.


Du ska inte tro det blir sommar

ifall inte nå´n sätter fart

på sommarn och gör lite somrigt,

då kommer blommorna snart.

Jag gör så att blommorna blommar,

jag gör hela kohagen grön,

och nu så har sommaren kommit

för jag har just tagit bort snön.

Jag gör mycket vatten i bäcken

så där så det hoppar och far.

Jag gör fullt med svalor som flyger

och myggor som svalorna tar.

Jag gör löven nya på träden

och små fågelbon här och där.

Jag gör himlen vacker om kvällen

för jag gör den alldeles skär.

Och smultron det gör jag åt barna

för det tycker jag dom ska få

och andra små roliga saker

som passar när barna är små.

Och jag gör så roliga ställen

där barna kan springa omkring,

då blir barna fulla med sommar

och bena blir fulla med spring.

Text: Astrid Lindgren

Musik: Georg Riedel

Vibeke sa...

Fryktelig trist med død PC. Håper du hadde backup av alle de nydelige bildne dine... Om du skal skaffe deg ny "bloggmaskin" så vil anbefale deg å se på en MAC. Litt uvant i staren, men mye morsommere og mer stabil i lengden. Så er den kjempelett å ta backup av med Time Machine. Disken på min MAC (gammel sak på 5 år) ble ødelagt i romjulen, men jeg mistet bare de helt siste bildene. Kjøpte ny disk og maskinen kom opp etter å innstallert backup med alle programmer innstillinger og data :-)
Lykke til!

Vibeke sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Related Posts with Thumbnails