Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


lørdag 8. mai 2010

Skattejakt på loppis.

I dag har vi vært på skattejakt på den lokale Speiderens loppemarked. Selv om vi ikke fant det vi hadde håpet på, nemlig et lite rektangulært klaffebord til Blåsten-hytta så kom vi over andre spennende saker:

To gamle kofferter, noen gamle barnebøker, et par gamle asjetter, en karde, et rosemønstrete dynetrekk, et putetrekk i engelsk blonde, en fin kakeboks (som jeg minnes så vidt fra barndommen) og en liten "loppegutt" som vi fikk med på kjøpet siden Lilleprinsen var med. Alt dette kostet ikke mer enn 200kr! morro med loppis!

Falt for disse gamle koffertene, de er "foret" med papir i ulike mønster.
Resten av loppene ligger i kofferten, vil du se?


Jeg er svak for rosa og gamledagse rosemønster. Kakeboksen ble et hyggelig gjemsyn fra barndommen.
Noe av dette skal på hyttene og noe blir kanskje igjen hjemme. Håper det ikke blir alt for lenge til neste loppis, i mellomtiden får jeg fortsette å lete etter et gammelt klaffebord.....


post signature

7 kommentarer:

Synnøve. sa...

Nå må eg jammen se til å finne meg noen loppiser her altså....
Savner å gå runt å se på allt som finnes og kjöpe.

Du kom hjem med mange flotte ting. Kakeboksen likte eg og. Slike bokser er så fine.
Fatet var og fint.

Ha ei flott söndag nå.
Klems.

Anonym sa...

Å, den kakeboksen kjenner jeg igjen! Mamma la marsipanen vi lagde til jul i sånn boks!! Og det sengetrekket syns jeg da jeg har sett hos Beste...?
Morro at dere fant noe da, om det ikke ble det du hadde tenkt ;0)

Klem fra Elinsnupp!
Hilse Haakon fra tante ;0)

Hønemor. sa...

Skulle så gjeren vært på loppisen jeg også:( Og så ergelig at jeg måtte jobbe når jeg ser hva du fant.. er gøy med loppeskatter:)Neste gang må jeg bli med! Koffertene skulle jeg hatt kloa i..

Hvit Villa sa...

Så hyggelig! Ser at du har mye gammelt, fint du også :-) Ha en fin uke!

Randi sa...

Så fine lopper! Fantastisk mønster inni kofferten, og så det nydelige rosedynetrekket da!

Ha en fin uke:-)

Skattejeger`n sa...

ja det var mange fine ting du fann :)
var på skattejakt i låve og uthus hos bestemoren min :)

Lea`s lopper sa...

Hei Gry!
Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min.
Har ikke vært innom din blogg før,men lommer nok til å titte innom av og til.
Ser du liker loppemarkeder du også.
Det er en trivelig og miljøvennlig hobby.
Jeg var innom en i dag
og fant en liten ,gammel koffert til 30 kroner.
Ha en trivelig helg og en koselig 17-mai feiring!
CARPE DIEM!

Related Posts with Thumbnails