Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


lørdag 15. mai 2010

En kveldstund i hagen

Det ble ingen Kr.himmelfartsdag på noen av hyttene i år. Hadde gleda oss til langfri på hytta men kommer foreløpig ikke frem for snø.... Var bart endel av veien men så var det stopp, litt for store strekninger med mye snø, selv med 4WD. Må nok smøre meg med tålmodighet ennå litt til. Rart å tenke på at vi feira bursdag 1.mai på Sandoren for 3 år siden.....

Så istede ble det litt hagejobbing med et nytt steinbed og fotografering akkurat idet solens siste stråler kom inn på en av de nye staudene i bedet. Jeg synes det er artig å prøve å ta bilder i motlys....Litt vårstemning på den eneste dagen med sol ble det ihvertfall.


Salixen følger jeg (og fotograferer) året rundt, nå er gåselabbene erstatta av blader.



En ny staude har fått plass hos meg, er det Vårfloks den kalles?



post signature

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Det er så pass mye snö hos dere enda alltså. På hytta mener eg.

De motlysbildene blev helt nydelige ju. Må nok pröve litt eg og. Er intressert i å finne en fotokurs men det er det dåligt med her.
Så man får läre seg sjöl.

Her regner det idag. MYE. Ser ikke så håpefullt inför morgondagen da...
Blir ikke så kjekt å feire dagen i höljregn og torden.

Men undre kan skje, vi får krysse fingran för det.

Kos dere i morgon uansett hvor dere er.
Klem fra meg.
Synnöve.

Gunn sa...

Kom hjem fra hytta mi(Norefjell), og der smelta det i rykende fart akkurat nå, for igår gikk det et skikkelig tordenvær over der, og det bøtta ned. Da ble det fart på snøsmeltinga i fjellet, bekken nedenfor hytta gikk nesten over sine bredder. Så kanskje tar det ikke så lang tid før du kommer deg på hytta di igjen.

Egentlig burde jeg ha vært hjemme og jobbet i hagen denne langhelgen jeg og, men... deilig og være på hytta da vet du.

Så fint bilde av gåseungene, flott med motlyset.

Related Posts with Thumbnails