Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 25. april 2010

Et glass blåveis takk!

I dag besøkte jeg et blåveis-sted oppi veien her. Må bare plukke en liten bukett om våren. Minner meg om da jeg var liten og våknet fryktelig tidlig da jeg var på besøk hos Mimmi og vi gikk å plukka blåveis kl 5 om morgenen. De får drikke vann av et kunstglass fra det lokale glassblåseriet. Det fortjener de....


Her får blåveisen selskap av krokusen fra en av pottene i hagen og fuglehuset som venter på innflyttere.


...også var det Norgesglassa igjen da....

Jeg var innom gjenbrukstasjonen på avfallsdeponeringa en dag. Leter egentlig etter et gammelt bord (gjerne et smalt klaffebord) som jeg kan kappe beina på og bruke som sofabord på Blåsten-hytta. Noe bord fant jeg ikke, men Norges-glass har de alltid der og denne gangen var det to 2 liters glass som ble med hjem. Synes det er så fin grønnfarge på glasset. Av et 1litersglass har jeg laget et kongleglass -  bare for moro skyld. Også er jeg veldig svak for gamle trekasser......De kan jo brukes til nesten alt spør du meg.....


post signature

8 kommentarer:

Synnøve. sa...

Norgesglass er ett måste her hjemme. Dem er praktiske og. Har syltetöy og annet snadder i dem.

Håper helgen varit flott hos dere. Her var den super.
Klems Synnöve.

Monica sa...

Norgesglass får man aldri nok av;)
Så heldig du er som kan plukke blåveis allerede, her ble det plutselig full vinter igjen idag:(

Ha en fin kveld!

salige lavendel sa...

Dette var en helskjønn billedkavalkade!

anne - moseplassen sa...

nydelige vårlige blåveisen :D
Den er på hell her i hagen dessverre, men en skjønn sak jeg alltid setter pris på :)

liven sa...

Heisann!!
Så koselige bilder!!
Blåveis finner dessverre ikkei naturen her...men lurer på om jeg kunne fått den til i hagen!
Gamle trekasser er så kjekt å finne :o)

ha en fin onsdagskveld :o)

Randi sa...

Så koselig blogg du har, med mange fine bilder.
Artig å lese om hyttene dine:-) Jeg blogger om hyttelivet på Rsumusknatten.

Solveig sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg:O))
Så kjekt å oppdage en ny blogg! Nydelige og inspirerende bilder du viser! Vi har visst mye til felles både med hytte-entusiasmen og gjenbruksskatter! Norgesglass er toppen - likeså er gamle kasser ( bare at de er så vanskelige å få tak i!).
Ønsker deg herlige vårdager.
Klem fra Solveig

Marita (ensmakavhonning.com) sa...

ÅÅÅÅÅÅ, de bildene fikk meg virkelig i vårstemning :D Kjempe fine, så fine at jeg bare må dele dem med venne våres på facebook:) (håper det går bra, for bloggen er for fin til å ikke å deles)

Jeg lurte også på om jeg kunne låne et bilde av deg og linke tilbake til denne bloggen, i det norgesglass innlegget jeg har på bloggen våres?

Tusen takk for koslig hilsen hos oss, og håper du får en flott vårdag:)

Related Posts with Thumbnails