Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


søndag 28. mars 2010

Palmehelga på Sandorhytta

Fredag dro vi avgårde med masse oppakning til store og små. Var jo ikke akkurat meldt bra vær, men lørdag ble det delvis sol og mildvær og søndag hadde vi også solgløtt. Da vi kom frem var det bare å sette igang med å måke verandaen for snø, sørlandskuffa var til god hjelp.... Også fyra og lufta vi ut av ei vinterstengt hytte i mange timer. Det tar en stund å lufte ut fuktigheten av ei hytte som det ikke har vært fyra i, hele vinteren.

Så var det litt påskepynting da......må bare pynte litt til påske jeg, synes det blir så koselig!


Spiseplassen


Kjøkkenet

...koselig med solgløtt inn kjøkkenvinduet. Her er det enkel standard med gammeldags propanapparat og vannbøtta på benken. Slik har det alltid vært her og slik vil vi ha det.

....ikke akkurat påskepynt, men påskestemning med tørking av våte votter ved ovnen.



Synes det er så koselig med Selbuvotter, lilleprinsen har sine egne, så er det mine og til slutt et par med brunt mønster etter Mimmi (mormor som bygde hytta).


Før påske prøvde jeg meg på filting med filtenål, synes det er en  forholdsvis enkel metode med mange muligheter! Her ble det et påskehjerte til å  ha på hyttedøra....


...en liten vilter kylling...


...og en litt mer tradisjonell en.


I fjor ble denne lagd i hui og hast før påske. Måtte bare ha ei hyttehøne i hvit leire!


Da gjenstår det bare å ønske alle en riktig
god påske!



post signature





2 kommentarer:

Fattigfolket sa...

God påske til deg også! Det er deilig med heltradisjonell påskepynt på hytta. Det heier jeg på :)

Marie

Bibbi sa...

SÅ stemningsfulle bilder fra ei koselig hytte! Du har god smak med innredning og pynt og tar kjempefine bilder....

God påske!

Related Posts with Thumbnails