Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


lørdag 13. mars 2010

Mye snø, også på Blåsten

I det fine været fant vi på å ta en skitur til Blåsten for en liten "museinspeksjon" (gamle tømmerhytter er ikke garantert musetette). Det skulle vise seg at det var tyngre oppgaver å ta fatt på i dag.....



Forrige helg ble det (for første gang i historien?) kjørt opp kjempefin skiløype med tråkkemaskin fra bommen og nedover til Skogskolehytta ved Sandoren. Med litt drikke og sjokolade i sekken og lillemann i pulken la vi i vei. Nedover er jo ingen sak, litt mere slitsomt er det opp til Blåsten.....men det meste går når været er fint og lillemann trives i pulken!



Da vi kom opp fikk jeg sjokk over hvor mye snø som faktisk lå på taket! På Blåsten pleier det meste av snøen å blåse av, bortsett fra på tilbygget. Ikke i år nei! så da ble det takmåking. Museinspeksjonen gikk smertefritt ingen mus å se og det meste av musegifta lå urørt. Deilig!



Takmåking tar jo litt tid, så lillemann kosa seg på et påskegult akebrett imens. Det ble noen akerunder rundt uthuset.




På det meste var det 120cm snø på taket, det syntes da vi var ferdige! Nå får vårsola gjøre resten av jobben, skal bli spennende å se om det har smelta litt når vi kommer oppom i påsken. En fin dag ute i det deilige været!



post signature

2 kommentarer:

Anonym sa...

For en kjempejobb dere har gjort. Flotte bilder. Påsken må jo bare bli solfylt med slike hytter å kose seg på.
Bjørg

Gunn sa...

Så fin blogg du har. Bra at du la igjen en kommentar på bloggen min slik at jeg fant deg. Så koselige hytter du har. Det må være moro å arve noe som har vært i slekta i så mange år hvor historiene sitter i veggene. Selv må vi være de som starter historien på hytta vår.
Har tenkt å starte en hytteblogg selv. Ser at du har fått mange tips på bloggen til Jorid, dit skal jeg ta meg en tur.
Ha en fin helg

Related Posts with Thumbnails