Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


onsdag 17. februar 2010

Utprøving av bloggtips og bildebehandling.

I det siste har jeg prøvd ut noen av bloggtipsene til Jorid med bloggen :"Noe på hjertet". Her er det mange gode tips til forbedring av bloggen for ferskinger i blogglandia som meg. Jeg har laget meg signatur og lagt til Link within. Har også innstallert Photoscape og prøvd meg litt frem med bildebehandling. Synes det programmet var veldig greit å bruke.

På dette bilde har jeg brukt Photoscape og lagt til rammer,
signatur og forbedret skarphet, belysning og kontrast.


Her har jeg justert, lys, skarphet og kontrast og lagt på en "dus" ramme.
Det orginale bildet kan du se i mitt forrige innlegg hvis du vil sammenligne.



Photoscape har flere tilegg man kan innstallere (gratis).
Dette resulterte i en hyttecollage, morro og enkelt!




 Sammen med bloggtipsene til Anne på "Moseplassen" har jeg fått prøvd meg med HTML koder og laget en testblogg (bra tips!) der jeg kan prøve ut forskjellige ting. Uten disse bloggtipsene hadde jeg ikke kommet videre i utviklingen av bloggen min, tusen takk jenter!


post signature

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dette er jo en kjempeflott blogg fra før, men nye tips er ikke å forakte. Skulle hilse fra Bibbi og si at du bare måtte si fra når du ville lære mer (men ser ut som du kan det meste nå).
Bjørg

anne -moseplassen sa...

Nei, så hyggelig :)
Kjekt å høre at du har glede av bloggtipsene :D

Morsomt å se det du har fått til med Photoscape, jeg bruker det jo ikke selv ettersom jeg har et kraftig proffprogram her, men Photoscape er et finfint lite gratisprogram.

Livs Lyst sa...

Hei!!

Ta en tur til inn i bloggen min så trykker du på navnet STINE, da kommer du inn i bloggen hennes. Der kan du bare ta kontakt med henne. Hun lagde et innlegg med noen av mine bilder i går for å fortelle hva hennes monogrammer kan brukes til og at hun har flere igjen til salgs. Så bara legg igjen en kommentar eller noe inne hos henne. Hun er veldig hyggelig! Og monogrammene var veldig skjønne! ;O)

Lykke til!
Liv ;O)

Related Posts with Thumbnails