Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


mandag 11. januar 2010

Litt nytt som kan kombineres med noe gammelt......

Veien var ikke lang men kaldt var det,
da jeg så i lokalavisen at IMB Signatur skulle ha opphørsalg.



  Dette er en koselig liten interiørbutikk som desverre skal opphøre, som jeg har handlet fast hos etter jeg startet mine hytteprosjekter. Veldig synd at ikke disse små koselige og særegne butikkene klarer å overleve blant rekken av kjedebutikker......

Det er så mye fint der som passer perfekt inn i den landlige stilen jeg har på hyttene. Her ser du noen av tingene jeg skal kombinere med noen av de gamle tingene og tekstilene på hyttene.




Putene fra IMB Signatur er noe av det jeg liker veldig godt, de er store også liker jeg detaljene med knytebånd/bilde. Jeg liker også veldig godt lin og de litt tykke bomullstoffene med klassiske striper og ruter.



Hjertene henger jeg på så mangt, veldig koselige på et dørhåndtak.



En "trådkurv" i gammel stil kan jo brukes til så mangt, den skal jeg ha med meg på soppsanking, til pynt med blomstrende lyng i, eller som fruktkurv. En hvit duk i litt tykk bomull med heklet kant ble det også.



Dette gammeldagse rosemønsteret har jeg kjøpt puter av tidligere, til foreldre-soverommet på "Sandoren". Denne gangen ble det også sengetepper, også til sovealkoven på "Blåsten". Jeg liker ikke alle blomstermønster så godt, men dette rosemønsteret synes jeg er kjempekoselig, veldig 
"bestemor-aktig".




.....også kan det jo fint kombineres med andre ting.....
Gleder meg veldig til dette kommer på plass på hyttene!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Enig med at det er synd med disse små butikkene som går under, jeg var også glsd i Imb:( Fikk ikke vært på opphørs salget heller buuhu. Men du fikk jammen kjøpt mye fiint, heldig. Imb skal vell kun fortsette med brodering/monogram delen av drifta?! suuk
Hilsen nabo`n.

siren sa...

Såå fine puter da, og vakre bilder på bloggen! Ser helt nydelig ut på hytta dokkers! :)

Anonym sa...

Veldig mange fine ting- du er flink til å se løsninger!
Kjenner mange som handla av Ingunn når hun var på besøk her oppe, og alle er fornøyde. Kanskje det er en mulighet for at hun fortsetter med party og at man kan handle på nettet?

Klem fra Elin

Related Posts with Thumbnails