Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


lørdag 2. januar 2010

Gamle ting

I julen har jeg fremme en gammel juleduk etter Beste (farmor, som jeg har kjøpt Blåsten av). Den husker jeg hun alltid hadde på spisebordet i julen. Mange kakefat med alle sju slaga har stått på den sammen med utallige kaffekopper. Den gamle kakeboksen er det første gang jeg har fremme i år.

Etter Mimmi (mormor,som bygde hytta på Sandoren) har jeg arva noen gamle kaffekopper. Koselige ting som er morro å ha fremme.




Denne har Beste sydd selv. Den er ca 40 år gammel. Beste sydde 3 slike duker rett etter at hun var blitt enke.




Mange gode kaker har blitt servert....






et koselig lokk på den gamle kakeboksen.

....og mange kaffekopper har det blitt opp i gjennom.

De småblomstrete koppene er fra Porsgrunn Porselen,
 jeg tror de er ca 60 år gamle.
De mintgrønne er fra Figjo fra samme tidsepoke.

2 kommentarer:

Bjørg sa...

Det er disse tingene som er så viktig og ta vare på. Kall oss nostalgikere,men alt behøver ikke være nytt og moderne. Godt at noen tar vare på og setter pris på disse tingene.
Koselig bilder Gry!

Kjersti sa...

Det er alltid ekstra koselig å ta frem gamle arvede ting. Tenk på alle timene din farmor la ned i duken f.eks. Nydelig servise var det også. Det grønne fra Figgjo heter forresten Marie. Greit å vite om du noen gang skal søke etter mer av dette :o)
Ha en fin kveld videre.

Related Posts with Thumbnails