Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


tirsdag 29. desember 2009

Noen vinterbilder

Etter snøfallet i jula, ble jeg inspirert til å finne frem vinterbildene fra terrenget rundt hyttene, og fra noen av skiturene i området.



Her har vi sammen med påskegjestene tatt oss en skitur fra Sandoren og opp på Blåsten påsken 2009. Det var godt og varmt i solveggen på uthustrappa.



Lite visste vi da at denne hytta skulle bli vår, høsten 2009. Betyr mye for meg at stedet forblir i familien.

   Bilder fra noen av skiturene i Raje og Skrimtraktene
Skitur til Sørmyrseter fra Ravalsjø, Skrimfjella i bakgrunnen.

"Severin Suveren" var også med, og på veien så vi noen fine trær. Bildene er fra vinteren 2006.


På en av mange skiturer inn Skrimsdalen.

På vei opp til Styggemann mars 2006.

Det er bratt det siste stykke opp!

Et flott skue fra toppen av Styggemann. På dager med klarvær kan man skimte Oslofjorden ytterst i horisonten.

På vei ned igjen, krysser vi Skrimvannet.


Fra påsken 2008:
Skileik og kos i hytteveggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du er jo nesten for sporty! Var godt å se at det iallefall var en som ikke holdt seg på beina på en av bildene! ;0))

Klem fra Elin

Related Posts with Thumbnails