Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


mandag 7. desember 2009

Naturen rundt hyttene

Siden vi ikke bygger hytte, men bare har div. oppgradering og oppussingsprosjekter har det også blitt tid til mange fine turer både til fots, på ski og i kano i terrenget rundt Raje, Skrim, Bjørndalsetra, Fossvannet, Kolsjø og Slåttemyrane. Noen ganger trenger man bare utenfor hyttedøra for å fange de fine øyeblikkene i naturen.


Fra padletur i høstferien 2005 på Fossvannet



Høst på brygga



Sandoren en morgen senhøstes



Skimter hytta på Sandoren såvidt fra parkeringa til Blåsten




Bratt opp det siste stykke til Blåsten. Her har det vært båret opp mange tunge bører!



På skitur i påsken med lillegutt til Ringtjernkollen



Når påsken er sent, hender det at man må bære pulken over kloppa.



En av mange turer med Beste, her ved Sandoren 2007



Sandoren med Skrim i bakgrunnen



Stien ned fra parkeringa på Sandoren

3 kommentarer:

Elinsnupp sa...

Masse fine bilder! Liker så godt det med tåka :0)
Beste blir jo kjendis hun nå- du får ta med pc'n og vise henne.
Hun har hatt mange turer og bører til Blåsten i alle åra- men kjenner jeg deg rett, blir det endel som skal til skogs med deg og ;0)

Hilsen Elin

Synnøve sa...

Hei!

Så flotte bilder og blogg. Det er bare å hive seg ut på i bloggverden.

Du er heldig som har hytter med minner og historier. Vi satser på at vår nybygde hytte skal gi dette på sikt.

Vibeke sa...

Kjempekoselige hytter i fantastisk natur. Du er jammen heldig :-) Og dine bestemødre er heldige som har en som vet å ta vare på disse stedene.
Jeg liker godt oppussingen din også. Fornyelse og lys samtidig som du har bevart det lune og koselige og mye av møblene. Er selv veldig glad i slike gamle pinnestoler som du har. Har samlet totalt 5 stk i litt ulike modeller fra bruktbutikker og jakter på flere. For å få helhet har jeg malt alle hvite. Noen var beiset mørkegrønne og det var mildt sagt grusomt, men jeg måtte likevel gi 300,- pr stk.. :-)
Lykke til videre!

Related Posts with Thumbnails