Velkommen til min blogg som tar utgangspunkt i mine to små enkle hytter etter mine bestemødre. Hyttene ble bygget på 50 og 70-tallet og ligger i nærheten av Skrimfjella.

I denne bloggen vil du finne innlegg om hytteliv, oppussing og vedlikehold, interiør, gamle ting, håndarbeid, foto og natur.


fredag 25. desember 2009

Juledekorasjoner

Selv om jeg ikke har vært på hytta i jula, så kan "produktene" fra juleverkstedet også være ideer til dekorasjoner på hytta.

Jeg bruker bare naturmaterialer og sanker inn diverse grener,kvister, lyng, mose og kongler om høsten/vinteren. Har stort sett lagd ulike type kranser og veggpynt. Av kvister liker jeg godt Villvinn, Lerk, Einer, Hengebjørk, Sibirkornell.

Ellers er jeg glad i gamle ting, gjerne brukt på nye måter eller bare vist frem. Litt før jul kom jeg over endel gamle Norgesglass komplette med lokk på en gjenbrukstasjon. Liker best de eldste med grønt glass. Tenkte å ha tørrvarer i dem på hytta, stående på ei hylle eller kjøkkenbenken, men intill da får noen av dem fungere som julelykter.

Har delvis fylt dem med mose og små kongler, et kubbelys og litt einerkvister surra øverst langs åpningen av glasset. Ikke alltid så mye som skal til.









Jeg er veldig glad i ulike lykter, og på hyttene mine med kun aggregat-strøm blir levende lys mye brukt. Da er det ekstra kos med mange lykter. Her er et lite utvalg av noen jeg har hjemme, er ekstra glad i sinkhuset mitt. Selv om det ikke hadde passa på mine enkle hytter, synes jeg de er kjempekoselige med lys i. Må nok på jakt etter flere..........



1 kommentar:

anne - moseplassen sa...

Så flotte juledekorasjoner! Skikkelig artig å se :)

Den kransen, er det kråkefot? Jeg ser den er gul? Veit du hvor lenge ca kråkefot holder den seg grønn før den blir gul eller mister nåler?

Related Posts with Thumbnails